رقابت هنرآموزان فنی و حرفه ای اسلامشهر در المپیاد ملی مهارت

رئیس مرکز ۱۵ فنی و حرفه ای اسلامشهر، گفت: مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت با رقابت ۱۹۲ هنر آموزتوسط مراکز فنی وحرفه ای، درشهرستان اسلامشهر برگزار شد.


 

اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
رئیس مرکز ۱۵ فنی و حرفه ای اسلامشهر، گفت: مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت با رقابت ۱۹۲ هنر آموزتوسط مراکز فنی وحرفه ای، درشهرستان اسلامشهر برگزار شد.
مستانه خلیل پور رئیس مرکز ۱۵فنی و حرفه ای شهرستان اسلامشهر اظهارکرد: مرحله شهرستانی بیستمین دوره مسابقات المپیاد ملی مهارت با رقابت هنرجویان وحرفه آموزان مراکز فنی وحرفه ای، درشهرستان اسلامشهر برگزار شد.
خلیل پورافزود:دراین مرحله از مسابقات ۱۹۲ نفر شرکت کننده درصد حرفه در شهرستان اسلامشهربه صورت آزمون‏های تئوری و عملی با یکدیگر به رقابت پرداختند که پس از اعلام رسمی نتایج نفرات برگزیده برای راهیابی به مراحل استانی و کشوری انتخاب و معرفی خواهند شد.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این دوره در رده سنی۱۲ تا
۲۱ سال بودند، بیان کرد: در این دوره از رقابت‏ها بیشترین شرکت کنندگان در حرفه فناوری مد(خیاطی)، آرایشگری مردانه، طراحی صفحات وب و فناوری اتومبیل هستند که در مهرماه سال‎‏جاری نفرات برگزیده در مرحله استانی به رقابت می‏پردازند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای ۱۵ اسلامشهر، با اشاره به دستاوردهای رقابت‏های المپیاد ملی مهارت گفت:در دوره های گذشته و درسال ۱۳۹۲ در رشته رباتیک یکی از کار آموزان شهرستان اسلامشهر، موفق شد مقام دوم کشوری را به دست آورد، امیدواریم در این دوره از رقابت‏ها نیز رتبه های برتر توسط جوانان شهرستان اسلامشهر در رشته های مختلف کسب شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری المپیاد ملی مهارت، تصریح کرد: کشف استعدادهای حرفه‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری المپیاد ملی مهارت است، که این رقابت‏ها هر۲سال یکبار در ۳ سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‏شود، که نفرات برگزیده به مرحله رقابتهای جهانی
 راه پیدا می‏کنند.
خلیل پور با اشاره به آثار و دستاوردهای المپیادهای ملی مهارت، خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از دیگر اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.