نگاهی به عملکرد و دستاوردهای هفته دولت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: هفته دولت امسال ۴۲ پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه عمران روستایی و ساخت مسکن روستایی به بهره برداری رسید و ١۶٠ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.


سمنان-حسن آخوندی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: هفته دولت امسال ۴۲ پروژه با اعتبار  ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه عمران روستایی و ساخت مسکن روستایی به بهره برداری رسید و ١۶٠ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
علیرضا فلاحی گفت: این تعداد طرح نسبت به هفته دولت پارسال از نظر اعتباری  ۱۰ برابر  و از نظر تعداد ۲ برابر شده است.
وي ادامه داد:در چند سال اخیر خسارات زیادی به منازل مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستاها بر اثر جاری شدن سیل وارد شد و در اینجا اهمیت پیشگیری و ایمن‏سازی از خطر سیل در روستاها بیش از هر زمان دیگری احساس می‏شود و در همین راستا ، در سفر پر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری به استان ، با پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، پروژه ای با عنوان "ایمن سازی روستاهای استان سمنان از خطر سیل" مصوب و در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۳۰ میلیارد تومان برای ایمن سازی روستا‌ها در نظر گرفته شد و عملیات اجرایی آن در مراحل پایانی قرار دارد.
 ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به منظور ساخت و بهسازی مسکن
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به ۳۴ نفر از متقاضیان کم‌درآمد به منظور ساخت و بهسازی مسکن روستایی در استان پرداخت شده ابراز داشت: براساس راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام (ره) برای اقشار
 کم درآمدی که ساکن دائمی روستا هستند،
۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به منظور ساخت و بهسازی مسکن در نظر گرفته شده است.
فلاحی با بیان اینکه به هر متقاضی تسهیلات بانکی یک میلیارد ریالی پرداخت شد، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی کم‌بهره با نرخ سود پنج درصد، سه سال دوران مشارکت و تقسیط ۱۷ ساله به امر ساخت و بهسازی مسکن روستایی تعلق گرفت.
فلاحی با بیان اینکه در قالب طرح جهش تولید مسکن ، پرداخت هزار و ۲۱۵ فقره تسهیلات در دستور کار است افزود :تاکنون با پرداخت هزار و۹۳  فقره تسهیلات ، ساخت خانه‏ها شروع شده است.
افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۳۰۰ واحد مسکن روستایی
وی اعلام داشت:به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و در راستای قانون جهش تولید مسکن در روستاها آیین افتتاح و بهره‌برداری همزمان ۳۰۰ واحد مسکن روستایی با حضور مهندس هاشمی استاندار محترم سمنان و جمعی از مسئولان استان و شهرستانی در روستای اَبرسج شاهرود انجام شد.
وی افزود:نیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از نظر پیشرفت فیزیکی و جذب اعتبار در طرح جهش تولید مسکن رتبه اول کشور را در اختیار دارد .
مهندس فلاحی، با بیان اینکه آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث ١۶٠ واحد مسکونی
 نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان با حضور مهندس هاشمی استاندار محترم سمنان و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، بیان کرد:مساحت کلی طرح
 ۱۴ هزار و ۵۷۴ متر مربع است.
وی با بیان اینکه این طرح در ده بلوک احداث می‌شود، افزود: مجموعاً ۱۶۰ واحد مسکونی در این طرح اجرا می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با بیان اینکه این طرح در شهرک کوثر شاهرود اجرا می‌شود، ابراز کرد: هر بلوک چهار طبقه ساختمان بر روی پیلوت خواهد بود که متراژ واحدها نیز ۸۰ الی ۸۵ متر مربع تعیین شده است.
وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۰ هزار و ۴۰۰ متر مربع بنا در این طرح ساخته می‌شود، گفت:تأمین مسکن برای مردم در طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم و همچنین تسهیل شرایط خانه‏دار شدن، مهمترین محور اجرای طرح است.