استفاده همزمان از چشمی و سیلوا در سیستم دفاع ۳ نفره یعنی خودکشی

استفاده همزمان از چشمی و سیلوا در سیستم دفاع ۳ نفره یعنی خودکشی



استقلال تهران  کارش را با شکست خانگی برابر سپاهان آغاز کرد که این نخستین شکست خانگی آنها در همه هفته‌های اول ادوار گذشته این مسابقات بود.
در خصوص این بازی کوروش تشت زر هافبک سابق استقلال و کارشناس فوتبال گفت: به نظرم ساپینتو در همین اولین بازی یک تلنگر به جا خورد تا یقین پیدا کند حتی اگر روی نیمکت استقلال بزرگ هم نشسته باشد، باید اشتباهاتش را به حداقل برساند تا نتیجه بگیرد.
وی افزود: از نظر من مهره چینی آن هم در ترکیب اولیه با اشتباهاتی همراه بود که اگر این اشتباهات نبود، چه بسا بازی با نتیجه دیگری به پایان می‌رسید و یا لااقل با شکست استقلال همراه نمی‌شد.
وی اضافه کرد : یکی از اشتباهاتی که باید به آن اشاره کرد، استفاده همزمان از چشمی و سیلوا در خط دفاعی است. سیلوا و چشمی هر دو کند هستند و از سن جوانی و چابکی آنها هم گذشته است و بیشتر با چاشنی تجربه کار می‌کنند. هر دو بازیکن هم متخصص دفاع وسط هستند و استفاده همزمان از آنها در سیستم ۳ دفاعه باعث می‌شود یکی از آنها در پست دفاع کنار به کار گرفته شود و عملاً کارایی‌اش کم شود. امیدوارم ساپینتو متوجه این نکته شده باشد که استفاده همزمان از چشمی و سیلوا در سیستم دفاع ۳ نفره خودکشی است.
هافبک سابق آبی پوشان گفت: آنچه در استقلال مشهود است، فقدان و خلاء یک هافبک خلاق و بازی‌ساز است. تیمی که از این تعداد بالا مهاجم و بازیکن در فاز تهاجمی بهره می‌برد، باید حداقل یک هافبک با قابلیت ارسال پاس‌های خلاقانه و رو به جلو داشته باشد و این مشکلی است که در این تیم همچنان به مشهود می‌باشد.