تجلیل از فعالان رسانه های ورزشی در روزی به یادماندنی

انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران برگزار کرد:

انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار از حدود ۱۰۰ خبرنگار و عکاس پیشکسوت و جوان تجلیل کرد.

تجلیل از فعالان رسانه های ورزشی در روزی به یادماندنی

 

 

انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران، در آیین گرامیداشت روز خبرنگار از حدود 100 خبرنگار و عکاس پیشکسوت و جوان تجلیل کرد.
به گزارش خبرنگار آفرینش ، در جریان همایش باشکوه تجلیل از فعالان رسانه های ورزشی که با همکاری شرکت رایان ارتباط، در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، در روزی به یادماندنی "خدیجه روزبهانی" همسر شهید صارمی نیز مورد تجلیل قرار گرفت و از "حمید بهمنی" خبرنگار و فیلمبردار جانباز هم تکریم شد ، که با تحسین و تشویق حاضران همراه شد.
در ابتدا دکتر عبدالحمید احمدی رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از حضور اعضای انجمن ، اعم از پیشکسوتان و خبرنگاران و عکاسان ورزشی و با گرامیداشت یاد و نام شهید صارمی و تقدیر از تلاش همکاران در رسانه های ورزشی کشور، با اشاره به گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور درباره میزان اعتماد مردم به گروه‌های مرجع، وضعیت رسانه‌ها و روزنامه نگاران و ورزشکاران را به لحاظ کاهش اعتماد مردم هشداردهنده و نگران کننده خواند.
دکتر یونس شکرخواه از اساتید ارتباطات، استاد دانشگاه و روزنامه نگار پیشکسوت، درباره فراز و فرودهای رسانه های ورزشی در کشور و نیز هویت جمعی و تعهدی که روزنامه نگاران و اهالی رسانه در قبال رسالت های این حرفه دارند نکات کلیدی و ارزشمندی را بیان نمود و به ارائه آماری پرداختند که قطعا برای جامعه رسانه ای هشداردهنده بود.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران نیز با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهید صارمی، ضمن تشکر از انجمن ورزشی نویسان ایران برای برگزاری این مراسم، بر حمایت شورا از برنامه های انجمن تاکید کرد.
دکتر ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد نیز در این مراسم پر اهمیت جایگاه انجمن ورزشی نویسان ایران تاکید و گزارشی درباره وضعیت رسانه ها و روزنامه نگاران کشور و اقدامات اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی وضعیت موجود ارائه کرد.
وی افزود: در کشور ما بالغ بر 16هزار رسانه رسمی وجود دارد و مخاطبانی که برآورده ساختن خواسته ها و انتظارات شان پایمردی زیادی را طلب می کند.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد همچنین درباره اختصاص اینترنت رایگان، وام های 50 میلیون تومانی به خبرنگاران و ....سخن گفت که قرار است با پیگیری همکاران در انجمن تحقق پیدا کند.
در ادامه ضمن گرامیداشت یاد درگذشتگان عرصه رسانه، فعالان رسانه های ورزشی در چند گروه شامل؛ پیشکسوتان، بانوان، عکاسان و خبرنگاران صداوسیما و همچنین رسانه‌های مکتوب که به انتخاب سردبیران‌شان معرفی شده بودند، از سوی انجمن مورد تقدیر قرار گرفتند، همچنین از همسر شهید صارمی و جانباز حمید بهمنی از فعالان عرصه رسانه تجلیل شد.
همچنین در کنار تجلیل از پیشکسوتان رسانه که بزرگان زیادی در جمع آنان حضور داشتند، جوانان شایسته ای هم مورد تقدیر قرار گرفتند و از چند خبرنگار کشورمان که در مسابقات بین المللی ایپس حائز رتبه شده بودند؛ از جمله وحید جعفری، مریم مجد و ... قدردانی شد که جالب توجه بود.
این مراسم با حضور دکتر ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد ، دکتر محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران ، منوچهر زندی عضو افتخاری و مادام‌العمر هیأت رئیسه انجمن جهانی ورزشی نویسان – ایپس، مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش های زورخانه ای، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، امید علی پورحسن عضو هیات مدیره برج میلاد ، دکتر نیما امیرشکاری مدیرعامل شرکت هلدینگ رایان ‌مهر، دکتر کدخدایی و مهندس علیزاده از مدیران شرکت رایان ارتباط  برگزار شد و در برپایی آن، دکتر عبدالحمید احمدی، محمود عبداللهی ، حجت الله جیرودی ،  احمدرضا میرزاییان، خانم آزاده پیراکوه ، محسن معتمد کیا ، پژمان ماندگاری ، امیرحسین خیرخواه ، مهدی زارع، محسن اثیمی ، مهدی شکری و خانم  فهیمه مشکی باف و همچنین امیدعلی پورحسن عضو هیات مدیره برج میلاد، نقش پررنگی
داشتند.