تنیس روی‌میز در مسیر درستی حرکت می‌کند

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز:

پرونده مسابقات تنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی در بخش مردان در حالی بسته شد که تیم اعزامی ایران موفق شد همچون دوره قبل صاحب سه مدال انفرادی و تیمی شود.

تنیس روی‌میز در مسیر درستی حرکت می‌کند

 


 


پرونده مسابقات تنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی در بخش مردان در حالی بسته شد که تیم اعزامی ایران موفق شد همچون دوره قبل صاحب سه مدال انفرادی و تیمی شود.
این عملکرد رضایت صد درصدی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز را از عملکرد شاگردانش در قونیه به همراه داشته است به خصوص که با رقابت درون تیمی میان بازیکنان هم همراه بوده است. لطف الله نسبی در عین حال تاکید دارد که سه مدال و نتایج به دست آمده در قونیه پاسخی است به تمام انتقادها.
جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه مسابقات تنیس روی میز بازی های کشورهای اسلامی در سطح بالایی برگزار شد به دیدارهای انفرادی اشاره کرد و گفت: همچون دوره قبل بازیکنان ایرانی، فینالیست مسابقات بودند اما این موضوع نمی‌تواند دلیل بر این باشد که سطح مسابقات بالا نبوده و کار برای ملی پوشان ایران به نوعی راحت بوده است. در جدول این رقابت‌ها شاهد حضور بازیکن سنگالی با رنکینگ ۵۰ دنیا بودیم اما همین بازیکن مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد و نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند. در بخش تیمی هم، تیم این بازیکن از صعود به مراحل بالاتر بازماند.
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تأکید کرد: هدایی و عالمیان هر دو دیدارهای خوبی برگزار کردند تا به فینال رسیدند. در دیدار نهایی هم رقابت آنها خیلی نزدیک دنبال شد. بعد از اینکه در گیم اول نیما برنده از زمین خارج شد، هدایی شرایط خود را برای گیم دوم به گونه‌ای تغییر داد که توانست برنده این گیم شود. بعد از آن این مسائل روانی بود که بیشتر در جریان رقابت میان این دو بازیکن ایرانی تأثیرگذار شد. در این میان امیرحسین هدایی عملکرد بهتری داشت و بالاخره توانست در گیم هفتم برتری را از آن خود
 کند.
وی ادامه داد: به نظرم از میان کشورهای اسلامی تمام تیم‌های خوب با بهترین شرایط در مسابقات تنیس روی میز این دور بازی‌ها شرکت داشتند اما نیجریه و مصر دو تیمی بودند که جایشان خالی بود. اگر شرایط به گونه‌ای شود که این دو تیم هم وارد جدول بازی‌ها شوند، قطعاً بازی‌های اسلامی جزو تورنمنت‌های خوب و سطح بالای دنیا خواهد شد.
وی همچنین در واکنش به اینکه «طی ماه های گذشته و حتی در آستانه بازی‌های اسلامی، انتقاداتی به شرایط ملی پوشان و در کل وضعیت تنیس روی میز وارد بود. فکر می کنید با عملکردتان در قونیه به این انتقادها پایان داده باشید؟»، اظهار داشت: انتقاد باید منصفانه و عادلانه باشد در این صورت از آن استقبال می‌کنم چرا که قطعاً می‌تواند کمک حال ما در پیشبرد اهدافمان باشد. اما وقتی انتقادات ناعادلانه و غیرمنصفانه است، شرایط فرق می‌کند. در هر صورت همین نتایج گویای شرایط واقعی این رشته است و اینکه در مسیر درستی در حال حرکت هستیم. این نتایج نشان می‌دهد که شرایط تنیس روی میز کشور طی این مدت به سمت رشد و پیشرفت بوده، طوری که اجازه نداده کشورهای دیگر از آن پیشی بگیرند.