جنس پرسپولیس هنوز جور نیست

در آغاز لیگ ۲۲؛

واقعیت این است : تیم فوتبال پرسپولیس برای حضوری قدرتمند در لیگ بیست و دوم در فصل نقل و انتقالات شروعی طوفانی داشت، اما در ادامه عدم به موقع جذب مهاجم نوک و روند فرسایشی و آزاردهنده مذاکرات باعث شده یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هنوز تیمش را به‌طور کامل آماده قرار گرفتن در کورس قهرمانی با این استقلال و سپاهان پرستاره نداند

جنس پرسپولیس هنوز جور نیست


 


واقعیت این است :
تیم فوتبال پرسپولیس برای حضوری قدرتمند در لیگ بیست و دوم در فصل نقل و انتقالات شروعی طوفانی داشت، اما در ادامه عدم به موقع جذب مهاجم نوک و روند فرسایشی و آزاردهنده مذاکرات باعث شده یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس  هنوز تیمش را به‌طور کامل آماده قرار گرفتن در کورس قهرمانی با این استقلال و سپاهان پرستاره نداند.
اما علی‌رغم این نارضایتی در انظار عمومی، سرمربی پرسپولیس می داند که در برخی پست ها، مبارزه برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی به اوج رسیده و او ستاره هایی آماده برای تبدیل شدن به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی را در اختیار دارد.
 درون دروازه؛ جای نگرانی نیست
احتمالا فقط در این پست در طول فصل تردیدی در مورد شماره یک وجود ندارد. علیرضا بیرانوند بعد از دوری دو ساله و تجربه نسبتا ناموفق در اروپا، برای اختصاص دادن لباس شماره یک تیم ملی در جام جهانی به پرسپولیس برگشته و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در طول فصل گزینه اول سرمربی این تیم خواهد بود. احمد گوهری نیز گزینه ای معقول برای حضور روی نیمکت پرسپولیس محسوب می شود و در صورت غیبت بیرانوند، می تواند از دروازه این تیم محافظت کند.
 جای محفوظ پورعلی گنجی در قلب خط دفاع
به نظر می رسد مرتضی پورعلی گنجی در طول فصل گزینه شماره یک گل محمدی برای قرار گرفتن در پست مدافع میانی خواهد بود. اما نفر دوم این پست از بین گولسیانی، نعمتی و فرجی انتخاب می شود که به نظر اولویت یحیی نیز به ترتیب همین اسامی خواهد بود.
 مدافع راست؛ دانیال اسماعیلی فر بی رقیب
تیمی که دانیال اسماعیلی فر و سیامک نعمتی را در این پست در اختیار دارد، قطعا سر سوزنی نگرانی در طول فصل نخواهد داشت. دانیال بعد از سپری کردن چند فصل فوق العاده در سپاهان، دوباره شاگرد یحیی شد و سیامک نیز از لیگ هفدهم یکی از بهترین و با ثبات ترین بازیکنان پرسپولیس بوده و ستاره ای چند پسته به شمار می آید. هر دو بازیکن قابلیت یک خط جلوتر بازی کردن و البته حضور به عنوان وینگ بک راست در ترکیب سه دفاعه را دارند و بی تردید نقطه قوت پرسپولیس در لیگ پیش رو خواهند بود.
 مدافع چپ؛ امیدوار به بازگشت امیری
ابتدا تصور می شد با جدایی علی شجاعی، قطعا یحیی گزینه قابل توجهی را برای این پست در نظر گرفته است. اما فقط محمد مهدی احمدی جوان به لیست پرسپولیس به عنوان مدافع چپ اضافه شد و به نظر می رسد گل محمدی امیدوار به بازگشت زودهنگام امیری در هفته های ابتدایی است. احمدی قطعا در بازی با ذوب آهن و چند هفته ابتدایی در ترکیب قرار خواهد داشت، اما حساب کردن روی وحید امیری 35 ساله با سابقه مصدومیت طولانی مدت، ممکن است در طول فصل پرسپولیس را دچار نوسان کند.
 هافبک دفاعی؛ بستگی به سبک بازی
در ترکیب فعلی پرسپولیس، کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک دو هافبک دفاعی تخصصی به شمار می آیند و سینا اسدبیگی نیز به عنوان گزینه جانشین به لیست اضافه شده است. اما احتمال دارد بسته به شرایط حریف و سبک بازی مورد نظر کادر فنی، آنها در طول فصل از سیستم هایی مانند 2-4-4 لوزی یا 1-4-1-4 استفاده کنند و در این شرایط دو نفر از اسامی مذکور چاره ای جز تماشای مسابقه از روی نیمکت نخواهد داشت.
 خط میانی؛ ستاره هایی کلیدی
یحیی گل محمدی برای استفاده از هر سیستمی، ستاره هایی کلیدی و مهم در خط میانی خود در اختیار دارد. به نظر می رسد مهدی ترابی، بهترین بازیکن پرسپولیس در سال های اخیر در پست وینگر چپ بازی خواهد کرد و سعید صادقی در سمت مقابل به میدان می رود. دو بازیکن تکنیکی، پاسور، خلاق و با توانایی خلق مثلث با مدافعان کناری، زدن به عمق و عرض دادن به بازی، دور زدن مدافعان و ارسال پاس به بیرون و ... تقریبا تمام صفات درخشان دو وینگر، در لیست یحیی قرار دارند و او برای ارائه نمایشی هجومی و تماشایی از این حیث هیچ مشکلی
ندارد.
 خط حمله؛ نیازمند به یک مهاجم دیگر
حساب کردن روی بازیکنانی چون مهدی عبدی، حامد پاکدل و شر زود تمیروف برای کسب عنوان قهرمانی دشوار است و البته به نظر می رسد در نهایت احتمالا یک گزینه جدید به این ترکیب اضافه خواهد شد.