شاید VAR به لیگ امسال نرسد

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال:

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال: شاید VAR به لیگ امسال نرسد

 

 


رئیس کمیته داوران می‌گوید امکان دارد سیستم VAR به لیگ امسال نرسد.
به گزارش ایسنا، خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال،  در حاشیه سمینار دانش‌افزایی داوران و کمک داوران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی خوشحالم که اتفاق خوبی برای داوران در حال رخ دادن است. شما دیدید که چه مراسمی برگزار شد و خواستیم داوران را با انگیزه خوب به مسابقات هدایت کنیم تا داوران بتوانند عدالت را رعایت کند و امیدوارم اتفاقات خوبی رقم بخورد. مدرس اسپانیایی این مراسم به ما گفت که ۳۲ سال کار قضاوت کردم و افتتاحیه به این باشکوهی ندیده بودم. حق داوران بیش‌تر از این است و باید کمک شود تا داوران با آرامش خاصی به مسابقات اعزام شود.
افشاریان درباره حضور نیافتن داوران در تورنمنت‌های بین‌المللی
 به علت نداشتن مجوز VAR گفت:‌ پروسه این سیستم سخت است. قرار است قرارداد این سیستم را ببندیم و می‌خواهیم آموزش‌ها را به داوران بدهیم. حلقه گمشده ما، این سیستم است و امیدوارم در آینده جشن این سیستم را بگیریم. بین حرف من و آقای ماجدی تعارضی وجود ندارد. باید قرارداد VAR بسته شود و بعد داوران را آموزش دهیم. ما منتظر هستیم این قرارداد به تایید نهایی وزارت ورزش برسد. وقتی آموزش داوران ۶ ماه طول بکشد، عملا شاید این سیستم به لیگ امسال نرسد. از وسواس شما تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم به این سیستم هم برسیم.
او درباره اسپانسر داوران گفت:‌ ما سه سال با اسپانسر قرارداد داریم و امیدوارم در کنار اسپانسر به مسابقات برویم.
رئیس کمیته داوران درباره تست آمادگی جسمانی داوران گفت:‌ اولین و مهم‌ترین خصیصه داور،‌ تست آمادگی جسمانی اوست. ما به شکل استاندارد تست را برگزار می‌کنیم. ما بیش‌تر از ۸۵ داور را برای لیگ برتر در نظر نگرفته‌ایم.