ظرفیت تنها تولیدکننده موم دندانپزشکی کشور ۲۰ برابر افزایش می‌یابد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی: ظرفیت تنها تولیدکننده موم دندانپزشکی کشور ۲۰ برابر افزایش می‌یابد



تبریز-توفیقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ظرفیت تنها تولیدکننده موم دندانپزشکی کشور که در تبریز فعال است به زودی ۲۰ برابر افزایش می‌یابد.
صابر پرنیان در حاشیه بازدید از واحد تولیدی موم دندانپزشکی، اظهار کرد: قطار توسعه صنایع آذربایجان شرقی در تمام ایستگاه ها توقف دارد و به دنبال توسعه که بخش‎های بهداشتی از جمله این اهداف است، می‎باشد.
وی در ادامه پیگیری های خود در راستای توسعه سرمایه گذاری صنعتی، گفت: تنها تولید کننده انواع موم های داندانپزشکی و بهداشتی کشور در تبریز که یک شرکت نوآور و از واحدهای فعال و مهمی است، ظرفیت توسعه دارد و بخش مهمی از نیاز مواد اولیه واحدهای دیگر را نیز تامین می‎کند.
پرنیان ادامه داد: موم های دندانپزشکی و بهداشتی مورد استفاده در رشته های دندانپزشکی و محصولات آرایشی و بهداشتی، ماده ای راهبردی در این رشته صنعتی محسوب می‎شود که این شرکت توانسته در عین تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی از خروج ارز از کشور نیز ممانعت کند.
وی گفت: با پیگیری‎هایی که صورت گرفته، فاز توسعه این شرکت در حجم ۲۰ برابر فاز فعلی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی در دست اقدام است و با رفع مشکلات پیش رو سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی ادامه داد: این شرکت با ۵۰ نفر اشتغال ظرفیت اکنون تولید سالانه ۱۰ هزار تن انواع موم های بهداشتی را دارد.