خبر

۰

منشأ ویروس جدید کرونا از حیوان است
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه عناصر در دسترس نشان می‌دهد که منشأ ویروس جدید کرونا از حیوان است و ساخت انسان یا دستکاری در آزمایشگاه نیست.
به گزارش صدا و سیما، شمار کل قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۱۷۰ هزار نفر رسید.
براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز سه شنبه ۲۱ آوریل ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۲ میلیون و۴۹۷ هزار و ۱۷۷ نفر رسید.سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد همه عناصر در دسترس نشان می‌دهد که منشأ ویروس جدید کرونا از حیوان است و ساخت انسان یا دستکاری در آزمایشگاه نیست.

تداوم روند افزایشی؛
شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا به ۴۲ هزار نفر رسید

رسانه‌های خارجی از افزایش شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به ۴۲ هزار نفر خبر دادند.به گزارش  مهر به نقل از رویترز، منابع آمریکایی اعلام کردند که روند افزایش مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این کشور همچنان رو به افزایش است.بر اساس این گزارش، با ثبت هزار و ۵۰۰ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در آمریکا شمار فوتی‌ها به ۴۲ هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ نیز در آمریکا هم اکنون بیش از ۷۷۴ هزار نفر است.گفتنی است ویروس کرونا که برای اولین بار در شهر ووهان چین مشاهده شد، در حال حاضر به ۲۰۳ کشور جهان کشیده شده است. در این میان آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان به خود اختصاص داده است.

 تاس گزارش داد؛
بعد از انتخابات آمریکا فشار بر ایران بیشتر می‌شود

تاس در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: بعد از همه‌گیری کرونا که به شدت آمریکا ضربه خورده است، انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله تعیین‌کننده آن می‌شود. همه نگاه دولت فعلی و مخالفان آن به میدان جنگ داخلی آمریکا خواهد بود.
به گزارش ایلنا به نقل از تاس، واشنگتن و تهران علاقه‌ای به تشدید تنش‌ها در خلیج فارس در میان همه‌گیری کرونا ویروس ندارند با این حال، ایالات متحده می‌تواند بعد از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، فشارها را بر ایران را بیشتر کند.

مناقشه دریای چین جنوبی؛
وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد

وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد از مداخله در امور دریای چین جنوبی بپرهیزد و به حق حاکمیت پکن احترام بگذارد.
به گزارش  مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژنگ شوان» سخنگوی
وزارت خارجه چین هشدار داد هرگونه تلاش در راستای به چالش کشیدن حق حاکمیت پکن بر دریای چین جنوبی محکوم به شکست است.
وی همچنین ادعای ویتنام در قبال دریای چین جنوبی را نامشروع تلقی کرد.تنش‌ها به انتقاد تازه مطرح شده از سوی آمریکا مبنی بر تقابل گشت دریایی چین با کشتی ماهیگیری ویتنام در آب‌های جزیره «شی شا» باز می‌گردد.