میز خبر

۰

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد:
واگذاری اینترنت پر سرعت به ۶۲ هزار

 شهروند تهرانی
سیدمجید صدری با تشریح مجموعه فعالیت‌های انجام شده به منظور تجهیز اینترنت خانگی به VDSL در سراسر کشور گفت: بر اثر این اقدامات، ظرفیت‌سازی تبدیل ۲۴۸ هزار پورت اینترنت پر سرعت و واگذاری به ۶۲ هزار مشترک در تهران انجام شده است.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: فرایند تکمیل زیرساخت‌ها در مراکز مخابراتی جهت ارایه VDSL به مشتریان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و در تلاشیم تا با ارائه اینترنتی با حداقل چهار برابر سرعت فعلی، علاوه بر تامین رضایت مشتریان، در توسعه و پیشرفت کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و استفاده عمومی از پهنای باند پرسرعت که نیاز جامعه امروز است، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه‌ریزی کلی برای اجرای جایگزینی اینترنت VDSL به عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL در کل کشور خبر داد و گفت: با حمایت‌های
وزیر ارتباطات و کوشش جهادی کارکنان تلاشگر شرکت مخابرات ایران، فرآیند نصب تجهیزات در مناطق دارای امکانات با سرعت مطلوبی در حال انجام است و در تلاشیم به زودی گستره پوشش VDSL را به سطح کشوری تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰هزار مشترک مخابرات ایران در تهران درخواست ارتقا داده‌اند، گفت : با تلاش متخصصان شرکت مخابرات ایران واگذاری به مابقی هم با سرعت در حال انجام است.
صدری، امر توسعه و تامین حداکثری خدمات موردنیاز مشتریان در شرکت مخابرات ایران را امری ضروری دانست و افزود : همزمان با عملیات توسعه کمی در سراسر کشور، به دنبال تحقق کیفیت حداکثری هستیم تا نیازهای تمام مشتریان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ایران به خوبی تامین شود.

 رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه:
توقف ۱۶۰ کامیون پشت مرز ایران و ترکیه

رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۱۶۰ کامیون ترک به قصد ایران و افغانستان پشت مرز ایران، از سوی خود ترک‌ها متوقف شده و اجازه ورود به خاک ما را نمی‌دهند که البته هزینه آن را تولیدکننده ایرانی که نیازمند مواد اولیه است باید بپردازد.
مهرداد سعادت در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت تجارت ایران و ترکیه اظهار داشت: فعلا مرزهای دو کشور بسته است. از روز نخست هم بزرگترین دغدغه ما ادامه تجارت زمینی بود چون ترانزیت ریلی کفاف حجم تجارت دو کشور را نمی‌دهد از همین روی پیشنهاد دادیم که حداقل مرز بازرگان باز باشد که متاسفانه مورد پذیرش قرار نگرفت.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر رایزنی های از سوی مقامات ما مانند
وزیر کشور، رییس دفتر رییس جمهور و رییس سازمان توسعه تجارت با همتایان ترک خود داشته اند که هنوز به نتیجه نرسیده است.
رییس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 160 کامیون ترک به قصد ایران و افغانستان پشت مرز ایران، از سوی خود ترک‌ها متوقف شده و اجازه ورود به خاک ما را نمی‌دهند که البته هزینه آن را تولیدکننده ایرانی که نیازمند مواد اولیه است باید بپردازد.
سعادت با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل منطقه مشترک با ترکیه داده‌ایم، گفت: تمام تلاش ما معطوف بر حل و فصل مشکلات تجاری است از همین روی پیشنهاد تشکیل منطقه مشترک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند آنچه در مرز ترکیه و عراق ایجاد شده است را داده‌ایم که البته هنوز پاسخ مثبتی از سوی ترک‌ها دریافت نکرده‌ایم.

اجرای طرح فاصله‌گذاری به روش جدید در قطارها؛
 حداکثر ظرفیت کوپه‌ها دو نفر
به منظور حفظ سلامت و آسایش مسافران و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، طرح فاصله گذاری به شیوه جدید در قطارهای رجا اجرایی و اعمال می‌شود.
به گزارش ایلنا، معاون اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری به شیوه جدید در قطارهای رجا گفت: در این طرح علاوه بر انجام کلیه تمهیدات بهداشتی لازم در خصوص ضدعفونی کردن قطارها و استفاده از ملزومات با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی؛ در هر کوپه حداکثر دو نفر (و یا اعضای یک خانواده) حضور خواهد داشت.
رضا عصاری گفت: این فاصله گذاری به صورت خودکار هنگام خرید بلیت از طریق درگاه‌های مختلف اعمال شده و  هیچ هزینه اضافه‌ای بابت صندلی‌های خالی از مسافران دریافت نمی‌شود.
وی اظهار داشت: متقاضیان سفر با قطارهای رجا می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق تلفن ١٥٣٩ (به صورت شبانه روزی و از سراسر کشور) تماس حاصل کنند.

 مدیر کل بنادر خوزستان خبر داد:
واردات ۱۷ میلیون تنی کالای اساسی به بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از واردات حدود ۱۷ میلیون تنی کالای اساسی به بندر امام خمینی (ره) در سال گذشته و فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: واردات انواع کالای اساسی به این بندر در سال و ماه گذشته به ترتیب ۲۷ و شش درصد نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل از این بازه‌های زمانی افزایش یافته است.
عادل دریس در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت عملکرد بندر امام خمینی (ره) و واردات کالای اساسی در سال گذشته و فروردین ماه امسال اظهار کرد:‌ مجموع تخلیه و بارگیری دوازده ماهه‌ کالاهای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال گذشته با ٩ درصد رشد به ۴۴ میلیون و ۶٨۴ هزار و ٧٣۴ تن رسید. همچنین در این بازه زمانی
 ١۵ میلیون و ۴٧٣ هزار و ٣٧۶ تن انواع کالای اساسی شامل ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است که ٢٧ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد.