حضور پررنگ نمایندگان مجلس در نمایشگاه بیست‌وششم نفت

تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن بازدید از این نمایشگاه، حضور حداکثری دانش‌بنیان‌ها را نویدبخش شکوفایی صنعت نفت دانستند.



تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ضمن بازدید از این نمایشگاه، حضور حداکثری دانش‌بنیان‌ها را نویدبخش شکوفایی صنعت نفت دانستند.
به گزارش شانا، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هفته گذشته با حضور شرکت‌های مختلف به‌ویژه دانش‌بنیان‌ها برگزار شد. محمدباقر قالیباف، رئیس قوه مقننه در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای تحول در صنعت نفت از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند، گفت: بدتر از خام‌فروشی، خام‌اندیشی و حکمرانی نامناسب بر بخش انرژی است. در حقیقت باید به جای اینکه از خود نفت خام صیانت شود، از ثروت حاصل از نفت صیانت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای دور زدن تحریم‌ها، ثبات در درآمدها و افزایش ارزش افزوده باید جهت‌گیری‌ها را اصلاح کنیم، همسو با این موضوع لازم است گاز را مبنای صادرات قرار دهیم که باثبات‌تر از حوزه نفت است.
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به‌ویژه اعضای کمیسیون تخصصی انرژی امسال حضور پررنگی در نمایشگاه داشتند و از نزدیک آخرین دستاوردهای صنعت نفت، گاز و شرکت‌های دانش‌بنیان را بازدید کردند.
 حضور حداکثری دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه نفت
حسین حسین‌زاده، رئیس کمیته نفت و انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه امسال می‌تواند سال شکوفایی صنعت نفت کشور باشد، گفت: حضور حداکثری شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه نفت امسال، نویدبخش شکوفایی هرچه بیشتر صنعت نفت است.
وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان اغلب در بحث انتقال فناوری، بومی‌سازی تجهیزات و... فعالیت می‌کنند که باید از آنها حمایت شود تا بتوانند هرچه بیشتر به توسعه صنعت نفت کشور کمک کنند.
 نمایشگاه نفت ویترین توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها
مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز پس از بازید از نمایشگاه نفت به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه اشاره و آن را دلگرم کننده دانست و گفت: نمایشگاه نفت امسال ویترین توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان بود.
وی افزود: به‌طور طبیعی برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند کمک‌کننده به صنعت نفت کشور باشد. ما کشوری هستیم که در مجموع منابع بزرگی از ذخایر هیدروکربوری دنیا را در اختیار داریم و جایگاه فعلی ما باید در این صنعت ارتقا یابد. در حوزه نفت باید به جایگاه مناسب‌تری برسیم، زیرا کشور ما ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد.
نخعی اظهار کرد: باید از صنعت نفت و گاز حمایت بیشتری شود، امسال در این نمایشگاه طرح‌های ابتکاری بسیار خوبی را مشاهده کردم، به‌ویژه در بخش‌های دانش‌بنیان که شعار سال نیز حمایت از این شرکت‌هاست.
 فرصتی برای شناخت توانمندی‌ بالای دانش‌بنیان‌ها
عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت نفت حلقه اتصال بین تولیدکنندگان و متقاضیان این صنعت است، گفت: با توجه به شعار سال، نمایشگاه صنعت نفت فرصتی بود برای شناخت توانمندی‌ بالای شرکت‌های دانش‌بنیان که در این صنعت فعالیت می‌کنند.
وی افزود: نمایشگاه صنعت نفت بواسطه اینکه هم تولیدکنندگان این صنعت محصولات خود را به نمایش می‌گذارند و هم متقاضیان استفاده کننده از این محصولات توانمندی شرکت‌ها را ارزیابی می‌کنند، از این رو حلقه اتصالی بین آنها ایجاد می‌شود که می‌تواند سرانجام به توسعه صنعت نفت کمک کند.
 صنعت نفت صنعت، صنعت پیشران
سیدموسی موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: صنعت نفت و گاز از صنایع پیشران کشور هستند، وقتی این صنعت متحول شود تحرک و پویایی را به کل بخش‌های اقتصادی کشور تزریق می‌کند.
وی عنوان کرد: ما متخصصان زیادی در حوزه نفت و گاز داریم. باید از آنها حمایت شود تا بتوانیم این ظرفیت بزرگ و نعمت خدادادی را بیش از گذشته توسعه دهیم.