مخبر: نان نباید گران شود

در بازدید از «مرکز پاسخگویی یکپارچه ۱۲۴»؛

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه با متخلفان اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه باید به شدت برخورد شود، گفت: سوءاستفاده از شرابط موجود و تخلف در زمانی که تحول بزرگ اقتصادی در کشور در جریان است، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مخبر: نان نباید گران شود

 


 معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه با متخلفان اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه باید به شدت برخورد شود، گفت: سوءاستفاده از شرابط موجود و تخلف در زمانی که تحول بزرگ اقتصادی در کشور در جریان است، به هیچ وجه قابل قبول نیست.
به گزارش  ایرنا، «محمد مخبر»  در بازدید از «مرکز پاسخگویی یکپارچه ۱۲۴» وزارت صمت که با همراهی «سیدرضا فاطمی‌ امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، با توضیحات مسئولان مربوطه از روند ثبت و پیگیری شکایات مردمی از واحدهای صنفی متخلف و همچنین سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) مُطّلع شد.
سامانه پاسخگویی ۱۲۴ وزارت صمت با ۴۰ اپراتور در تهران و بیش از ۳۲۰ نفر در سطح کشور، در دو نوبت صبح و شب آماده دریافت شکایت مردمی از اصناف متخلف در زمینه‌های گرانفروشی، کم فروشی و احتکار است که پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها رسیدگی به شکایات مردم در سریعترین زمان ممکن رسیدگی و بررسی می‌شود.
این سامانه در حال حاضر با افزایش ساعات کاری و فعالیت خود، به‌طور میانگین روزانه ۴۵ هزار تماس تلفنی و شکایت مردمی را ثبت و پیگیری کرده است.
 برخورد با متخلفان باید بازدارنده باشد
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید با متخلف طوری برخورد کرد که تخلف به صرفه نباشد، تصریح کرد: باید رسیدگی به گزارشات و محکومیت متخلفان بازدارنده باشد و نظارت، کنترل و جریمه‌ها مؤثر واقع شود.
مخبر خطاب به رؤسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی خواست تا در روزهای آینده با تمام توان و یک اقدام جهادی به پرونده متخلفان رسیدگی کنند تا آرامش و انضباط بر بازار حاکم شود.
وی ادامه داد: آشفتگی در بازار بیشتر از گرانی مردم را آزار می دهد و معمولا تخلفات به دلیل نبود نظارت و رسیدگی انجام می‌شود.
 قیمت نان نباید یک ریال تغییر کند
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر بیش از نیاز مردم، روغن، مرغ و تخم مرغ  پیش بینی شده و حتی کمتر از قیمت بازار مرغ و تخم مرغ عرضه می‌شود و علت آن فراوانی است و همچنین تا روزهای آینده وضعیت روغن در کشور نیز حالت عادی پیدا می کند.
مخبر با اشاره به برخی مشکلات و مسایل پیش آمده در خصوص وضعیت نان در کشور تأکید کرد: تخلفات در موضوع نان به هیچ عنوان قابل تحمل نیست چرا که دولت هیچ تغییری در قیمت، یارانه و نحوه فروش نان نداده است و قیمت نان نباید یک ریال تغییر کند که در غیر این‌صورت تخلف انجام شده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و ضرورت رسیدگی به وضعیت قیمت‌های کالاهای اساسی به‌ویژه نان تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت موظف هستند با دقت به وضعیت قیمت و توزیع نان رسیدگی کنند.
وی تأگید کرد: با متخلفان به شدت برخورد می‌شود و مایه تأسف است درحالیکه افزایش قیمت نان انجام نشده و در این وضعیتی که فشار بر مردم است، عده ای به دنبال سوء استفاده و تخلفات صنفی هستند.
مخبر با بیان اینکه دولت به دلیل همکاری بی نظیر  در این تحول عظیم اقتصادی، مدیون مردم است، گفت: تمام تخلفات گزارش شده از سوی مردم در سراسر کشور به دقت  بررسی و رسیدگی می‌شود. از عده‌ای متخلف، سوءاستفاده کنندگان و گران‌فروشان به‌ویژه در موضوع نان به هیچ عنوان نخواهیم گذشت و طوری با این گروه محدود برخورد می‌شود که حتماً بازدارنده باشد و از اقدامات خود پشیمان شوند.