شهرقدس از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف برخوردار است

رئیس شورای اسلامی شهر قدس:

رئیس شورای اسلامی شهر قدس: شهرقدس از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف برخوردار است

 


شهرستان قدس- مژگان علیقارداشی
مهندس مقدم رئیس شورای اسلامی شهر قدس در نشست خبری با خبرنگاران و مطالبه‌گران اجتماعی، پیرامون موضوعات و مسائل مختلف شهری همچون تحقق بیش از صددرصدی بودجه مصوب سال گذشته، تخصیص اعتبار قابل توجه برای ارتقای سرانه‌های عمومی، تقویت نظارت بر ساخت‌وسازها، احیای بافت فرسوده و ... سخن گفت.
مهندس حسینعلی مقدم در ابتدای این جلسه، ضمن عرض خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه رحمت و مغفرت از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران و مطالبه‌گران اجتماعی شهر در جهت انتقال مشکلات شهروندان با هدف پیشبرد اهداف عالی مجموعه مدیریت شهری در اداره شهر، تقدیر و تشکر نمود و رفع بسیاری از مشکلات شهر را نتیجه تعامل بین خبرنگاران و مطالبه‌گران اجتماعی با مسئولان دانست.
وی افزود:بحمدالله شهرقدس از پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های مختلف هنری، ورزشی، تحصیلی و... برخوردار است. همچنین دارای افراد خوش‌فکری است که می‌توانند در بحث مدیریت شهری کمک‌های فراوانی کنند و مجموعه نیز با آغوش باز از این ظرفیت‌ها در جهت رشد و تعالی شهر استقبال می‌کند.رئیس شورای اسلامی شهر قدس ادامه داد: تقریبا در نیمه سال گذشته اعضای دوره ششم شورای اسلامی سکان هدایت شهر را به دست گرفته بودند
مقدم اظهار داشت:اعتبار قابل توجه و مطلوبی برای سرانه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، ساماندهی معابر و... در نظر گرفته شده که اولویت تخصیص آن، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است و تنها تعریف پروژه و رها کردن آن نیست.
 صنعت به نوعی جزو صنایع مادر و محرک دیگر صنف‌ها محسوب می‌شود
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت صنعت ساخت و ساز و اینکه این صنعت به نوعی جزو صنایع مادر و محرک دیگر صنف‌ها محسوب می‌شود، گفت: ما با اصل ساخت و ساز و ساخت و ساز اصولی و مطابق با قوانین و مقررات شهری هیچ گونه مخالفتی نداریم. در همین راستا جلسات مختلفی با حضور مسئولین و کارشناسان مربوطه برگزار گردیده و مناطقی که از جهات مختلف ظرفیت افزایش تراکم را داشته اصلاح و افزایش داده شده است، اما آنجایی که حرف از ساخت و ساز غير‌مجاز در میان باشد مصرانه مقابل آن ایستادگی می‌کنیم و نخواهیم گذاشت که تداوم این امر موجبات هرج و مرج در سازندگی را فراهم کند.
وی عنوان کرد:برای رهایی از مشکلات عدیده بافت فرسوده در شهر، مطالعات خوبی انجام شده و جلسات متعددی با مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان برگزار شده است که در نتیجه این اقدامات، انتقال بخشی از بافت فرسوده به خارج از شهر و تخصیص سرانه‌های مختلف در این بافت حاصل این اقدامات بود که در آینده شاهد اجرای آن خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر قدس گفت: با اتحاد، همبستگی، تعامل و وحدتی که با محوریت امام جمعه و فرماندار در سطح شهرستان وجود دارد، مديريت شهری خود را موظف و متعهد به خدمت‌رسانی می‌داند و همواره آماده همکاری با ادارات مختلف در جهت ارتقای سطح رفاه و رشد و توسعه شهرقدس می‌باشد که می‌توان به در اختیار قرار دادن ساختمان جمعیت هلال احمر و همچنین اداره فرهنگ و هنر اشاره کرد.
مقدم در پایان به اقدامات اجرایی در بحث پساب شهری و برگشت آن از تصفيه‌خانه و استفاده در فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت:این پروژه بدون وقفه در حال اجراست و مصمم هستیم که هر چه زودتر این چرخه را برای بهره‌برداری بهینه شهر آماده کنیم.