میز خبر

۰

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی:
امتحانات دانشگاه های غیرانتفاعی ؛ در انتظار تصمیم ستاد ملی کرونا
رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت : نحوه برگزاری امتحانات ترم دانشگاه های غیرانتفاعی به صورت حضوری یا مجازی در انتظار تصمیم ستاد ملی کرونا است .
علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی در گفت وگو با فارس با اشاره به اینکه امتحانات دانشگاه های غیرانتفاعی در انتظار تصمیم ستاد ملی کرونا است، گفت: دانشگاه های غیر انتفاعی در سراسر کشور آمادگی لازم را برای برگزاری امتحانات پایان ترم به هر ۲ صورت حضوری و مجازی را دارد اما بر اساس ابلاغیه وزارت علوم منتظر اعلام ستاد ملی کرونا برای تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری امتحانات هستیم.
 تا اطلاع ثانوی باید منتظر تصمیمات بمانیم
وی افزود: اگر ستاد ملی کرونا اجازه برگزاری حضوری امتحانات را بدهد این آمادگی برای برگزاری آزمون وجود دارد و با رعایت موارد و توصیه‌های بهداشتی نسبت به برگزاری آن اقدام خواهد شد این در حالی است که
هیچ گونه اظهار نظری دراین باره انجام نشده است و تا اطلاع ثانوی باید منتظر تصمیمات بمانیم.
 براساس امکانات دانشگاه ارزشیابی دانشجویان انجام خواهد شد
آهون منش تصریح کرد: در صورتی که شرایط برگزاری امتحانات پایان ترم از سوی ستاد ملی کرونا منفی اعلام شود براساس امکانات موجود و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها ارزشیابی دانشجویان انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه:
امتحانات نهایی قطعا حضوری برگزار می‌شود

علیرضا کمرئی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود اما ممکن است در سایر پایه‌ها نمره‌دهی بر اساس ارزشیابی توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود.
به گزارش مهر، علیرضا کمرئی در برنامه تلویزیونی در انتهای الوند شبکه دوم سیما حضور یافت و به پاسخ درباره برخی موارد آموزش مجازی و فعالیت شبکه شاد در مقطع متوسطه پرداخت.
وی با اشاره به اینکه تا امروز شیوع بیماری کرونا باعث ایجاد اختلال در روند آموزشی ۸۰ درصد آموزش‌های دنیا شده است، گفت: در شرایطی که کرونا باعث شد تا آموزش مجازی حاکم شود، باید گفت دانش آموزان به روش‌های سنتی آموزشی یعنی حضور در مدرسه عادت داشتند و گرچه آموزش مجازی نکته مثبت این روزها بود اما محروم ماندن بچه‌ها از فضای آموزش از نکات منفی اش بود. در هر صورت برنامه ریزی شد تا با وجود این محرومیت سال تحصیلی به اتمام برسد.از روش‌های متنوعی در این میان بهره گرفته شد.
معاون آموزش متوسطه در ادامه به امتحانات اشاره کرد و گفت: تمرکز ما بر فرایند آموزش متمرکز است و تلاش داریم تا آموزش‌ها به نحو احسنت برای دانش آموزان ارائه شود. با توجه به اهمیت صدور مدرک دیپلم برای دانش آموزان، امتحانات نهایی پایه دوازدهم قطعاً به‌صورت حضوری برگزار می‌شود اما ارزشیابی از سایر پایه‌ها (۱۱ پایه) ممکن است توسط معلمان و براساس فعالیت دانش آموزان انجام شود و امتحان حضوری برگزار نشود البته این در صورتی است که بنا به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا دانش آموزان قادر به حضور در مدرسه نباشند.
وی در خصوص کنکور گفت: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می‌کنند و تنها ۱۵ درصد از دانشجویان از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها می‌شوند البته آموزش و پرورش تمایل دارد که همین ۱۵ درصد نیز بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی به مراکز عالی راه یابند.