ابتلای ۲۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛ ابتلای ۲۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس


سرپرست علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش چشم گیر روند ابتلا به کرونا در فارس گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ مبتلای جدید بستری شدند یا به عبارتی هر ۶ دقیقه یک بستری انجام شد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر وحید حسینی در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در فارس با اشاره به سرعت بالای سرایت پذیری و بیماری زایی سویه اُمیکرون، با روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان های فارس مواجه هستیم که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هر ۶ دقیقه
یک نفر در بیمارستان های استان فارس بستری می شود، افزود: طی شبانه روز گذشته ۲۴۰ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های سطح استان بستری شدند که این آمار سرعت بالا و بیماری زایی این بیماری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را نشان می دهد.
او ادامه داد: همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در استان کاهش یافته، به طوری که در هر ۱۹ ثانیه یک نفر در فارس به کروناویروس مبتلا می شود.
دکتر حسینی با اعلام آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در ارایه خدمات درمانی، اظهار کرد: امروزه با توجه به شرایط بحرانی استان نسبت به سویه اُمیکرون، میزان ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری، کماکان شاهد عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط برخی از شهروندان هستیم که این امر موجب به خطر انداختن سلامتی عزیزانمان می شود.
مسئول ارشد حوزه سلامت فارس، تنها راه مقابله با کروناویروس و تغییر وضعیت کرونایی استان به شرایطی مطلوب را مشارکت عموم مردم در تکمیل واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات است.
او با اشاره به آمار بالای کودکان مبتلا به سویه اُمیکرون، از والدین خواست تا با خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی در برابر این بیماری خطرناک، حافظ جان و سلامتی فرزندان خود باشند.