مدارس هرمزگان بصورت یکپارچه تعطیل نمی‌شود

استاندار هرمزگان:

استاندار هرمزگان: مدارس هرمزگان بصورت یکپارچه تعطیل نمی‌شود



 استاندار هرمزگان گفت: مدارس هرمزگان بصورت یکپارچه تعطیل نمی‌شود و مراکز آموزشی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فعال هستند و در صورت نیاز به تعطیلی در یک مدرسه تصمیم‌گیری می‌شود.
مهدی دوستی در جمع خبرنگاران، افزود: استفاده از ماسک، تزریق
دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون و کاهش عوارض و آسیب‌های این بیماری ضروری است.
وی اظهار کرد: در همه شهرستان‌های هرمزگان روند تزریق دُز سوم واکسن کرونا تسریع شود و فرمانداران به طور جدی این مهم را پیگیری کنند.
دوستی با اشاره به جلوگیری از تجمعات غیرضروری در راستای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون، اظهار کرد: نقش بخش گردشگری در اقتصاد و اشتغال هرمزگان بسیار مهم است و باید فعالیت آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه یابد.
استاندار هرمزگان بیان کرد: در خصوص آیین اعتکاف نیز اصل بر برگزاری آن است، اما باید برای مصرف غذا، محلی در فضای باز مساجد آماده شود و ضمن انجام تست کرونا، نظارت لازم بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم اعتکاف صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات باید کامل رعایت و در اداراتی که میزان رعایت کم است، به مدیران آن اخطار و تذکر جدی داده می‌شود.
دوستی اضافه کرد: شناورهای مسافری که از سیستم تهویه مناسب برخوردار هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شود، می‌توانند با ظرفیت کامل فعالیت کنند، اما شناورهایی که سیستم تهویه مناسب ندارند تا زمان رفع مشکل باید با ظرفیت کمتر فعالیت کنند.