مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت آبادان به بهره‌برداری رسید

مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت آبادان به بهره‌برداری رسید



نخستین مرکز آموزشی بین کارگاهی پالایشگاه نفت آبادان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به بهره‌برداری رسید.
به گزارش شانا به نقل از ایرنا، غلامحسین حسینی‌نیا، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین ‌بهره‌برداری از این پروژه گفت: راه‌اندازی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار فنی و حرفه‌ای قرار دارد تا امر آموزش در هنگام کار به همراه فضای کار انجام شود.
وی افزود: صنعت نفت، صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی به‌عنوان صنعتی مادر اهمیتی ویژه دارد و بر همین اساس امروز نیز این مرکز آموزشگاهی جوار کارگاهی، در آبادان راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه برای اینکه الگوسازی مناسبی انجام شود، برای سایر مناطق نفتخیز نیز این کار انجام خواهد گرفت، گفت: قرار است تا پایان امسال تعداد مراکز فنی حرفه‌ای جوار کارگاهی را به عدد یک هزار و
۴۰۰ مرکز برسانیم، این در حالی است که در چهار ماه گذشته، تعداد مراکز آموزش فنی حرفه‌ای از ۴۰۰ به ۶۰۰ مرکز رسیده است.
حسینی‌نیا افزود: امیدواریم بتوانیم موضوع آموزش فنی و حرفه‌ای و فرهنگ مهارت آموزی را در کشور تبدیل به یک فرهنگ غالب کنیم و سفیران خوبی برای مهارت آموزی باشیم.
عباس قیم، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان نیز در این آیین گفت: این مرکز مجوز آموزش مهارتی را در تمام زمینه‌های فنی خواهد داشت.