نمایش ضعیف‌ عراق ، امارات ، سوریه و لبنان

خیال تیم ملی و اسکوچیچ راحت شد؛

تیم‌های عراق و امارات در مسابقات جام عرب فیفا یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را به نمایش گذاشتند و نتوانستند در حد و اندازه‌های معقولی ظاهر شوند.

نمایش ضعیف‌ عراق ، امارات ، سوریه و لبنان


 


تیم‌های عراق و امارات در مسابقات جام عرب فیفا یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را به نمایش گذاشتند و نتوانستند در حد و اندازه‌های معقولی ظاهر شوند.
گفتنی است که ، دراگان اسکوچیچ  سرمربی کروات تیم ملی ایران چندی قبل به دعوت مقامات قطری، در این کشور حاضر شد و به تماشای مسابقات جام عرب فیفا نشست. او در این مسابقات، عملکرد رقیبان تیم ملی در مرحله سوم انتخابی جام جهانی را زیر نظر داشت اما در ادامه این کشور را ترک کرد و بعد از حضور در تهران، راهی تعطیلات پایان سال میلادی شد.
حضور اسکوچیچ در قطر در شرایطی بود که تیم او کم‌تر از دو ماه بعد با تیم‌های ملی عراق و امارات در ایران دیدار خواهد کرد و در صورت کسب پیروزی در هر یک از این بازی‌ها، تیم ملی می‌تواند صعود زودهنگامی را به جام جهانی تجربه کند.
در نتیجه، بررسی عملکرد دو تیم عراق و امارات در این بازی‌ها، می‌توانست آخرین اطلاعات را از دو رقیب آینده
 تیم ملی به دست آورد؛ دو تیمی که در دیدارهای گذشته نتوانسته بودند در حد و اندازه انتظارها ظاهر شوند.
نگاهی به عملکرد عراق، امارات، لبنان و سوریه در این مسابقات موید این است که هم‌گروه‌های ایران نتوانسته‌اند در حد و اندازه انتظارها ظاهر شوند.
سه تیم عراق، لبنان و سوریه در دور گروهی حذف شدند و امارات هم بعد از صعود به عنوان تیم دوم، در مرحله حذفی مغلوب قطر شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. در واقع امارات هم به لطف کسب پیروزی مقابل موریتانی و سوریه به این موفقیت رسید اما در مرحله بعد اسیر تاکتیک های تیم ملی قطر شد و پنج گل از رقیب نه چندان قدرتمند خود دریافت کرد.
با بررسی نتایج این چهار تیم قطری، به وضوح مشخص است که این چهار تیم حتی از دوران اوج خود هم کاملا دور هستند. هر چند نمی‌توان
 این نکته را در نظر نگرفت که ممکن است تیم‌هایی مانند عراق یا سوریه در این مسابقات برخی لژیونرهای خود را در اختیار نداشته باشند.
نتایج این چهار تیم به این شرح است:
عراق: دو مساوی – یک شکست
سوریه: یک پیروزی – ۲ شکست
لبنان: یک پیروزی – ۲ شکست
امارات: دو پیروزی – دو شکست
هر چهار تیم به نوعی ضعیف‌ترین عملکرد خود را در این دوره به نمایش گذاشتند و انتقادهایی را در کشورهای خود نسبت به این عملکرد ضعیف به دنبال داشتند.
این نتایج می‌تواند تاحدودی خیال اسکوچیچ و شاگردانش را هم راحت کند چرا که تیم ملی در صورت پیروزی مقابل عراق در ورزشگاه آزادی، به جام جهانی صعود می‌کند و با خیال راحتی سه بازی پایانی خود را برگزار خواهد کرد و سرمربی تیم ملی‌ می‌تواند فرصت را به جوانان و بازیکنان عمدتا نیمکت‌نشین دهد.