اخذ ۸۰۰ هزار تومانی مالیات از خانه‌های لوکس

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر اتفاق افتاد؛

براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، تنها ۸۰۰ هزار تومان مالیات از خانه‌های لوکس اخذ شده است.


براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، تنها ۸۰۰ هزار تومان مالیات از خانه‌های لوکس اخذ شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، با بررسی آمار موجود از میزان مالیات ستانی دولت از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ۱۴۰۰، می‌توان مصادیقی آشکار از بی عدالتی در عملکرد سال جاری سازمان امور مالیاتی مشاهده کرد.
یکی از نکات حائز توجه در عملکرد سازمان امور مالیاتی در مدت یاد شده، تفاوت فاحش در میزان درآمدهای حاصل از مالیات بر حقوق کارمندان است. بررسی‌ها در میزان وصول مالیات بر درآمد نشان می‌دهد تا پایان مهر ۱۴۰۰، کارکنان بخش دولتی و بخش خصوصی در مجموع
 ۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات حقوق خود را پرداخت کرده‌اند.
در حالی که اخذ مالیات از جریان اقتصادی موجود در جامعه امری پسندیده و منطقی است، اما باید توجه داشت این مالیات‌ستانی باید عادلانه و با رعایت ملاحظات اقشار گوناگون جامعه باشد. برای نمونه در شرایطی که مالیات بر کارمندانی که حقوق آنها بعضاً در زمره کمترین حقوق‌های جامعه و مصوب وزارت کار قرار دارد، در ابتدای ماه به طور سیستماتیک اخذ می‌شود، برای عموم جامعه این مطالبه شکل می‌گیرد که باید اقشار ثروتمند جامعه نیز با درصد بیشتری به طور مستمر مالیات درآمد خود را از هر منبعی که هست پرداخت کنند. اما سیستم معیوب سازمان مالیاتی کشور موجب آن شده که این چرخه ناقص بماند و ثروتمندان از پرداخت کامل مالیات دارایی‌های خود سر باز زنند.