اعلام جزئیات راه اندازی ۴ رشته "بین‌رشته‌ای" در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی:

معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از اتمام طراحی چهار رشته بین‌رشته‌ای جدید در این دانشکده خبر داد.

 

معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران از اتمام طراحی چهار رشته بین‌رشته‌ای جدید در این دانشکده خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر سیدرضا حجازی با اعلام این خبر گفت: دانشکده کارآفرینی چندین رشته جدید را در دست طراحی و تصویب دارد که رشته طراحی کسب‌وکار در مرحله تصویب در شورای تحول علوم انسانی قرار دارد.
وی افزود: راه‌اندازی رشته "سیاست‌گذاری کارآفرینی" نیز در حال تصویب و مراحل نهایی قرار دارد اما رشته "کارآفرینی در مالکیت فکری" مراحل ابتدایی تصویب را می‌گذراند. همچنین مراحل تصویب رشته "کارآفرینی فناورانه" که بر رشته‌های فنی‌ومهندسی متمرکز است نیز در دست اقدام است.
دکتر حجازی، از برنامه‌ریزی برای ایجاد رشته‌های "کارآفرینی در بایوفناوری"، "کارآفرینی در نانوفناوری" و "نوآوری تکنولوژیک در سازمان‌ها" به عنوان طرح‌های آینده دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نام برد و گفت: برخی از این رشته‌ها، مباحث و رشته‌هایی است که در سایر دانشگاه‌های جهان وجود دارد و برخی نیز مانند "کارآفرینی در حوزه انرژی" کاملاً
یک رشته بر اساس نیازهای بومی و داخلی است.
معاون آموزشی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در پاسخ به اینکه این رشته‌های بین‌رشته‌ای بیشتر با همکاری کدام دانشکده‌ها طراحی می‌شود، اظهار کرد:در تصویب این بین‌رشته‌ای‌ها به طور مشخص چند حوزه هدف داریم که دانشکدگان فنی و دانشکدگان علوم در حوزه بایو فناوری مدنظر هستند، البته با سایر دانشکدگان نیز همکاری‌هایی داریم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی تصویب رشته‌های بین‌رشته‌ای را ناظر به حل مسائل کشور دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های تصویب بین‌رشته‌ای‌ها همان اثربخشی در جامعه است و این در تصویب رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای‌ها تحت عنوان کارآمدسازی بیان می‌شود که قطعاً باید منطبق بر نتایج علمی جدید هم باشد.به عنوان مثال در رشته کارآفرینی فناورانه، کاربردهای نانو و بایو و روش تجاری‌سازی نانو و بایو را پیگیری می‌کنیم.