تحصیل ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و پذیرا

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.
سیدجواد حسینی در سفر به شهرستان ابهر استان زنجان در دیدار با امام جمعه این شهرستان، با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۰است، گفت:این سازمان ۱۵۰هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را در  ۷طیف و در ۱۷۰۰مدرسه خاص و ۲۱هزار
مدرسه پذیرا پوشش مي‎دهد.حسینی با بیان این که محور اصلی عدالت اقتصادی و اجتماعی، عدالت آموزشی است، گفت: وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.
معاون وزیر با بیان این که در جامعه باید تغییر نگرش نسبت به
دانش آموزان استنثایی ایجاد شود، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در ابعاد گوناگون ویژگی‎های خاصی می طلبد و باید مناسب‎سازی های لازم در ابعاد فضا، تجهیزات، منابع انسانی برای این دانش آموزان انجام شود.
حسینی یکی از مأموریت‎های آموزش و پرورش استثنایی را توان بخشی دانش آموزان استثنایی دانست و گفت:تربیت بدنی و ورزش از ضروریات دانش آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش آموزان جنبه توان بخشی نیز دارد.وی افزود: با رویکرد تسهیل ورزش دانش آموزان استثنایی در ۳۱۰مدرسه استثنایی کشور، امکان ساخت سالن‎های ورزشی درون
 مدرسه ای وجود دارد که ساخت این سالن ها در برخی مدارس آغاز شده است.