۱۰درصد سود سهام عدالت پرداخت نشد

۱۰درصد سود سهام عدالت پرداخت نشد

 


براساس آخرین آمار از سازمان خصوصی‌سازی از مجموع 88 هزار میلیارد ریال مبلغ تأمین شده سود ناشران مبلغ 8.6 هزار میلیارد ریال تأمین و پرداخت نشده است.
به گزارش  فارس، در آخرین روز آبان امسال، حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در توئیتی اعلام کرد: از سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت در سال 98 به میزان 90 درصد سود کسب شده به حساب سهامداران عدالت واریز شد و متأسفانه 10 درصد از سود سهام عدالت مردم به حساب‌شان واریز نشد.
سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اعلام کرد: از سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت در سال 98 به میزان 94 درصد به حساب سهامداران عدالت واریز شد و نیز به میزان 4 درصد از سود کسب شده در قالب سهام شرکت گل‌گهر سیرجان به سهامداران عدالت اختصاص یافته و فقط 2 درصد از میزان سود کلی مربوط به شرکت مخابرات ایران پرداخت نشده است.
وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار فارس بر اساس اطلاعات سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: کل سود محاسبه شده تجمیعی برای عملکرد سال 1398 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به میزان 96 هزار و 674 میلیارد ریال بوده است که از این میزان مبلغ تأمین وجه شده توسط ناشران یا همان شرکت‌های سرمایه‌پذیر به میزان 88 هزار میلیارد ریال بوده است و مبلغ تأمین نشده به میزان 8 هزار و 661 میلیارد ریال بوده است.
طبق این گزارش به استناد اعلام ناشران بورسی مبنی بر عدم واریز مبالغ و همچنین افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران در مجموع مبلغ 8 هزار و 661 هزار و 301 میلیارد و 884 میلیون و 872 ریال از کل مبلغ سود نقدی سهامداران عدالت تأمین نشده است.
در رابطه با عدم واریز نقدی سود سهام عدالت چندین شرکت همچنین تمام یا قسمتی از سود نقدی را به شرکت سپرده‌گذاری پرداخت نکرده‌اند .