دانشجویان دانشگاه هنر به آلمان اعزام می‏شوند

دانشجویان دانشگاه هنر به آلمان اعزام می‏شوند

 


دانشگاه هنر دانشجویان منتخب رشته های سینما و انیمیشن را برای دومین بار به آلمان اعزام می‏کند.
به گزارش ایسنا، فاز دوم پروژه تولید فیلم مشترک دانشگاه هنر با دانشگاه فیلم بابلزبرگ کنراد وولف آلمان با حمایت مؤسسه تبادلات دانشگاهی آلمان (DAAD) در حال انجام است و به همین مناسبت نشستی میان این افراد منتخب با سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکترداریوش اسماعیلی عضو هیات علمی دانشکده سینما و تئاتر به عنوان سرپرست و مدیر اجرایی این پروژه توضیحاتی در مورد فاز اول که در سال ۲۰۱۹ برگزار شد و آماده سازی مقدمات و برگزاری جلسه های آنلاین بین دو گروه ایرانی و آلمانی توضیحاتی ارایه کرد.
سپس دکتر سید حسن سلطانی رییس دانشگاه هنر، ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان منتخب گفت:بی تردید ارتباطات فرهنگی با خارج از مرزهای این سرزمین موضوع بسیار مهمی است که مغفول مانده است و طی سال‎های اخیر با تلاش های انجام شده، همکاری‎های خوبی
 شکل گرفته که بسیاری از آنها در جریان است.
وی در ادامه افزود: جامعه هنری کشور و خصوصا دانشگاه هنر برای صدور آنچه دارد ابزاری جز هنر ندارد.هنر زبان مشترک همه ملت‎ها به شمار می‏رود که نیازی به ترجمه ندارد اما آنچه مهم است و هنرمندان باید به آن توجه داشته باشند این است که با استفاده از زبان، می توان فرهنگ دینی، سنتی و منطقه ای را معرفی کرد. و اگر این نباشد راه را خطا رفته ایم.از شما دانشجویان که سفیران این سرزمین هستید انتظار می‏رود دقت لازم در این مورد را به خرج دهید که اگر اینگونه نباشد تمام هزینه های انجام شده و انرژی های صرف شده به هدر خواهد رفت و به سر منزل مقصود نخواهیم رسید. همچین دکتر علیرضا گلپایگانی رییس دانشکده سینما و تئاتر ضمن تشکر از دکتر سلطانی بیان کرد: آنچه میتواند شاخصه ی اصلی شما باشد حفظ هویت است و نباید فراموش کرد که موفقیت آثار هنرمندان ایرانی در بسیاری از جشنواره ها و مسابقات بین المللی به دلیل حفظ همین فرهنگ و هویت ایرانی است. شایان ذکر است، در این پروژه دانشجویان رشته های سینما و انیمیشن دو دانشگاه چهار فیلم کوتاه داستانی و یک اثر ترکیبی (Mixmedia) را در شهرهای تهران و برلین تولید می‏کنند.