اتوبوس‌ها از دوشنبه اول آذر می‌توانند با ۱۰۰ درصد ظرفیت تردد کنند

معاون وزیر راه خبر داد؛

اتوبوس‌ها از دوشنبه اول آذر می‌توانند با ۱۰۰ درصد ظرفیت تردد کنند

 



رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از لغو کامل محدودیت مسافرگیری در اتوبوس های بین شهری از روز دوشنبه اول آذر خبر داد.
به گزارش مهر، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روز گذشته چهارشنبه ۲۶ آبان در یک برنامه رادیویی از لغو کامل محدودیت مسافرگیری در سفرهای اتوبوسی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای و امکان تردد ناوگان جاده‌ای با ظرفیت کامل خبر داد.
وی افزود: از اول آذر قرار بود با کنترل کارت واکسن و پذیرش مسافر تا سقف ۸۰ درصد ظرفیت در اتوبوس‌ها و ناوگان حمل ونقل عمومی جاده‌ای، امکان تردد در محورهای برون شهری با حمل و نقل عمومی مسافری فراهم شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از اول آذر پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت انجام می‌شود؛ سامانه اولیه کنترل واکسیناسیون، مشکلاتی داشت ولی سامانه جدیدی طراحی شده که بر اساس آن امکان کنترل داشتن پی سی آر منفی یا کارت واکسیناسیون مسافران فراهم شده است لذا از اول آذر اتوبوس‌ها می‌توانند با ظرفیت کامل در جاده‌ها تردد کنند.
معاون وزیر راه: هم محدودیت مسافرگیری برداشته می‌شود هم افزایش قیمت بلیت اتوبوس خواهیم داشت
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: منتظریم این موضوع (مسافرگیری ۱۰۰ درصدی) اجرا شود و برآوردهایی از جابه جایی مسافر و درآمدهای شرکت‌ها داشته باشیم؛ اگر دیدیم درآمدهای شرکت‌ها کمبودهایی دارد، در خصوص افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های بین شهری تصمیم گیری می‌کنیم.