آذربایجان شرقی با ۱۰۴ کشور روابط اقتصادی و تجاری دارد

مدیرمرکز توسعه صادرات سازمان صمت آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی با ۱۰۴ کشور روابط اقتصادی و تجاری دارد


تبریز-توفیقی
مدیرمرکز توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در استان با ۱۰۴ کشور دنیا ارتباطات اقتصادی و مراودات تجاری وجود دارد و به صورت ماهانه فرایند صادرات به تمام این کشورها رصد و پیگیری می‌شود.
شهرام عارفی از رصد کشورهای هدف صادراتی در جلسات میزهای تجاری آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سیاست‏های وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت در خصوص اولویت توسعه روابط اقتصادی با ۱۵ کشور همسایه و ۲ کشور چین و هند به عنوان ۲ اقتصاد بزرگ دنیا، آذربایجان شرقی نیز در همین راستا فعالیت های صادراتی خود را به این کشورها فعال کرده است.
مدیر مرکز توسعه صادرات سازمان صنعت، معدن و تجارت
 آذربایجان شرقی توسعه صادرات غیرنفتی را مستلزم توجه به تمامی چرخه صادراتی دانست.
عارفی گفت:توجه به تمام شاخص‌ها و چرخه صادرات از زنجیره تامین، تولید تا صادرات در جلسات متعدد با حضور فعالین بخش خصوصی استان و مسئولین دستگاه‏های متولی با جدیت پیگیری می‏شود.
وی خاطرنشان کرد: چالش‏های پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان احصا و مشکلات و مسائل پیرامون این حوزه در کمیته های مختلف و کارگروه توسعه صادرات و همچنین میزهای کشوری بررسی و ارزیابی می‏شود.
عارفی با بیان اینکه در تجارت مبحثی تحت عنوان تراز تجاری مطرح است که توازن میان صادرات و واردات کشور را بیان می‌کند، افزود: به
هر میزان این توازن به نفع صادرات و تراز تجاری یک کشور مثبت باشد به طور طبیعی اوضاع اقتصادی و معیشتی کشور بهتر خواهد بود و مردم از رفاه بیشتری برخوردار خواهند بود.