هشت شهرک صنعتی غیر دولتی در استان اردبیل فعال است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:در سال‌های اخیر هشت شهرک صنعتی غیر دولتی در این استان با هدف اشتغال زایی و رونق تولید فعال شده است.

هشت شهرک صنعتی غیر دولتی در استان اردبیل فعال است

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:در سال‌های اخیر هشت شهرک صنعتی غیر دولتی در این استان با هدف اشتغال زایی و رونق تولید فعال شده است.
محمد اهلی در گفت و گو با ایرنا افزود:در تمام شهرهای این استان ناحیه و شهرک صنعتی ایجاد شده تا زنجیره تولید و اشتغال در تمام شهرها به صورت مساوی و متوازن شکل گیرد.
وی اظهار کرد:با تامین زمین و زیرساخت‌های لازم، مجموع مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ۵۰ هکتار در  سال ۱۳۷۳ به بیش از هزار
 و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.
اهلی ادامه داد: هزار و ۴۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های دولتی است که این مساحت ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حدود ۲۰۰ هکتار از شهرک‌های صنعتی هم مربوط به هشت شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث از افزایش فوق العاده ای برخوردار بوده چرا که  چند سال پیش این استان دارای شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی نبود و شهرک‌های غیردولتی  در سال‌های اخیر ایجاد شدند.
اهلی  ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه‌ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در این مناطق دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید  زمینه حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان فراهم شده و برای تحقق این امر مهم باید توسعه شهرک‌های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: ۹۰ درصد اشتغال استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط است و شرکت شهرک‌های صنعتی در تلاش است با ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری فعالان این عرصه را مورد حمایت جدی قرار دهد.
اهلی حمایت از سرمایه گذاری در شهرک‌ها را یادآور شد و گفت::برای حمایت از سرمایه‌گذاری
بخش خصوصی برنامه‌های حمایتی در چهار حوزه توسعه صنعتی و فناوری، توسعه بازار و امور بین‌الملل، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری و همچنین توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی واحدهای صنعتی ارائه می‌شود.