آلودگی هوای ۳ کلانشهر

سازمان هواشناسی هشدار داد:

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای سه کلانشهرو وقوع رگبار و رعد و برق در هفت استان هشدار داد.به گزارش ایسنا در پی صدور هشدار زردرنگ، سازمان هواشناسی از پایداری هوا و آلودگی احتمالی هوا تا چهارشنبه(۱۹ آبان ماه) خبر داد. با پایداری هوا در این بازه زمانی، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا در چهار استان قابل انتظار است به‌گونه‌ای که سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ آبان ماه) تهران، کرج، اراک و مشهد درگیر مخاطرات این پدیده خواهند بود.


سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای سه کلانشهرو وقوع رگبار و رعد و برق در هفت استان هشدار داد.به گزارش ایسنا در پی صدور هشدار زردرنگ، سازمان هواشناسی از پایداری هوا و آلودگی احتمالی هوا  تا چهارشنبه(۱۹ آبان ماه) خبر داد. با پایداری هوا در این بازه زمانی، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا در چهار استان قابل انتظار است به‌گونه‌ای که سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و  ۱۹ آبان ماه) تهران، کرج، اراک و مشهد درگیر مخاطرات این پدیده خواهند بود.
در این شرایط جوی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک قابل انتظار است.توصیه می‌شود امتناع از رفت و آمدهای غیر ضروری به مراکز شهر ها برای افراد سالمند و خردسال و به‌ویژه افراد با سابقه بیماری و ریوی، اجتناب از فعالیت های ورزشی در سطح شهر، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.