برگزاري آئین اختتامیه برنامه‌های هفته فرهنگی اراک در فرهنگسرای شهر

آئین اختتامیه برنامه‌های هفته فرهنگی اراک در فرهنگسرای شهر برگزار شد.


اراك-خبرنگار آفرينش
آئین اختتامیه برنامه‌های هفته فرهنگی اراک در فرهنگسرای شهر برگزار شد.
«محمد جعفرپور» در آئین اختتامیه برنامه‌های هفته فرهنگی اراک در فرهنگسرای شهر گفت:محوری برگزاری آئین‌های این هفته شهرداری و شورای شهر بود درحالی که دستگاه‌هاب متولی فرهنگ باید در کنار مدیریت شهری از این فرصت برای اجرای ماموریت‌هایشان بهترین
 بهره را بگیرند.
سرپرست شهرداری اراک ادامه داد:هر میزان منابع مالی در امور فرهنگی صرف شود نوعی سرمایه‌گذاری است و توسعه متوازن بر بستر فرهنگی محقق می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آئین  گفت: تصویب روز اراک در تقویم ملی کشور به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شده که امید است این مهم محقق شود.
حجت‌الاسلام «عباس دانشی» افزود: اراک شهر مفاخر ایران و سرزمین بزرگان است و باید از این فرصت‌ها آگاهانه و موثر استفاده کرد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این آئین گفت:اراک شهر مفاخر ایران است و معرفی داشته‌های غنی فرهنگی این دیار رسالتی است که بر عهده تمامی مسئولان و گروه‌های مردمی است.
سید «وحید میرنظامی» افزود: اراک از گذشته جزو باغ‌شهرهای بزرگ ایران بوده و به مرور و با توسعه شهری فضای سبز این شهر کاهش یافته و نیاز است که این نقیصه با برنامه هدفمندی رفع شود و ریه‌های این کلانشهر آلوده با توسعه اماکن سبز ترمیم شود.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این آئین گفت:
بار سنگین رویدادهای هفته فرهنگی اراک بر دوش شهرداری و شورای شهر بود که این افتخاری بزرگ است اما باید همه ظرفیت‌های فرهنگی استان برای گرامیداشت این مناسبت پای کار بیایند.
در آئین اختتامیه هفته فرهنگی اراک از ششمین جشنواره ملی داستان کوتاه اراک، ششمین جشنواره ملی شعر طنز اراک، نخستین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور اراک و هفتمین جشنواره ملی و از کتاب بازار اراک رونمایی شد.
در این آئین همچنین از برگزیدگان جشنواره ملی عکس امیرکبیر هم با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.