افزایش آمارهای کرونایی در آمل نگران ‏کننده است

فرماندار:

فرماندار آمل گفت:در روزهای اخیر آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان تقریبا به ۲ برابر افزایش یافته است که این افزایش مبتلایان با توجه به بافت طایفه ای آمل نگران کننده است.

افزایش  آمارهای کرونایی در آمل نگران ‏کننده است

 


فرماندار آمل گفت:در روزهای اخیر آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان تقریبا به ۲ برابر افزایش یافته است که این افزایش مبتلایان با توجه به بافت طایفه ای آمل نگران کننده است.
علیرضا شریعت در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد بستری های کرونایی در شهرستان آمل از ۳۰ نفر طی هفته اخیر به ۵۴ نفر رسیده است که این میتواند
 زنگ خطری برای افزایش کرونا در شهرستان باشد.
وی اظهار داشت: آمار مراجعه بیماران سرپایی نیز در آمل افزایش داشته است و در روز پنجشنبه حدود ۷۰ نفر بیمار کرونایی به صورت سرپایی ویزیت شدند.
وی از تشدید عادی انگاری کرونایی در شهرستان پس از عبور از پیک موج پنجم با وجود واکسیناسیون فراگیر ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه واکسیناسیون سبب ایجاد عادی انگاری در مردم شده  و همین امر عامل مهم افزایش تعداد بیماران کرونایی است.
وی همچنین به برپایی عروسی‎ها اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام با بازگشایی تالارها شاهد برپایی عروسی‎ها در سطح وسیع در شهرستان هستیم که کوچکترین پروتکلی در اینگونه رعایت نمی‏شود.
فرماندار آمل افزود: خروج آمل از وضعیت نارنجی نباید سبب عادی انگاری در مردم شود زیرا تجربه چندین ماهه گذشته ثابت کرده است که خطرپذیری شهرستان به علت وجود کارگران فصلی و صنعتی و همچنین بافت طایفه ای و وجود دورهمی‏های گسترده بسیار بالا است و در صورت عادی انگاری مجددا ممکن است وضعیت نارنجی و  قرمز کرونایی به شهرستان برگردد.
فرماندار آمل با بیان اینکه ماه مرداد بدترین و سخت ترین شرایط کرونایی در آمل رقم خورده بود ، اظهارداشت:در حال حاضر کادر درمان و شهرستان توانایی تحمل و پذیرش موج جدید را ندارد و با توجه به هشدار دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر احتمال شناسایی سویه جدید مردم باید بیش از پیش رعایت کنند تا وضعیت پرخطر کرونایی به شهرستان باز
 نگردد.
موج پنجم کرونا که در مازندران با قرمز شدن شهرستان آمل در هشتم تیرماه امسال آغاز
شده بود پس از گذشت یک ماه تمامی بیمارستان‏های شهرستان را مملو از بیماران کرونایی کرد درحالی‏که در اواسط مرداد شمار بیماران کرونایی بستری در آمل به مرز ۶۰۰ نفر رسید.
مردادماه امسال آمل تاریک‌ترین دوران همه گیری ویروس کرونا را تجربه کرد، به طوری که روزانه
 ۶ نفر در بیمارستان های این شهرستان قربانی بیماری کووید۱۹ شده و در مجموع ۱۸۶ نفر طی یک ماه
بر اثر این بیماری جان باختند. همچنین در این مدت آمار بیماران بستری کرونایی به صورت دائم و موقت نیز به بیش از ۱۲۰۰ نفر رسید که رکورد موج های قبلی را شکست.
 تزریق ۲ دز واکسن به ۵۱ درصد جمعیت هدف  
فرماندار آمل روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را مطلوب توصیف کرد و گفت :تاکنون بیش از ۸۸ درصد از افراد بالای ۱۲ سال شهرستان دستکم یک دز و۵۱ درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: در مجموع ۴۶۷هزارو۵۷۲ دز واکسن در آمل تزریق شده است که از این تعداد ۲۹۴هزار و ۹۰۸ دز تزریق نوبت اول و ۱۷۲ هزار و ۶۶۴ دز واکسن برای نوبت دوم تزریق شده است.
براساس تازه‌ترین ارزیابی نرم‌افزار ماسک مربوط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی آبی از مازندران پاک شده است و در حال حاضر  ۵ شهرستان نور ،قائمشهر، جویبار، سوادکوه و تنکابن در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان  دیگر
 در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
طبق آخرین آمار علوم پزشکی مازندران و بابل
در حال حاضر ۳۹۷ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد۸۷ نفر در  بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.