اوجی: برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده‌ایم

اوجی: برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده‌ایم

اوجی: برای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده‌ایم

 


وزیر نفت اظهار کرد: آمادگی داریم از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه میدان‌ها، با اولویت میدان‌های مشترک نفت و گاز استفاده کنیم.
به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی در جریان سفر به استان خوزستان پس از بازدید از دکل حفاری ۲۵ فتح اهواز در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد سومین سفر استانی و کاری را در خوزستان باشم؛ استانی که ۷۴ درصد تولید نفت کشور از میدان‌های آن تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداشت تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز کشور، افزود: ما به
 آقای رئیسی قول دادیم که توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی در این دولت تعیین‌تکلیف شود که بخشی از این میدان‌های مشترک هم در استان خوزستان و کشور عراق است؛ در این سفر هم روند پروژه‌ها و قراردادهایی که در بحث حفظ و نگهداشت امضا شده و پیشرفت این پروژه‌ها همچنین توسعه میدان‌های جدید را بررسی می‌کنیم.
وزیر نفت تصریح کرد: همچنین از نزدیک روند پروژه‌های میدان‌های مشترک غرب کارون را بازدید می‌کنیم که بخشی از آنها توسعه پیدا کردند اما کامل نیست و نیاز است دیگر بخش های آن تکمیل شوند و هرچه سریع‌تر فاز دوم یا سوم توسعه آنها را آغاز کنیم.
 حداکثر برداشت نفت از میدان‌های مشترک در برنامه است
اوجی با بیان اینکه بحث حداکثر برداشت نفت از میدان‌های مشترک را در برنامه داریم، ادامه داد: با بیش از ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال ظرفیت خوبی برای برداشت از این مخازن و میدان‌های نفتی داریم.
وی با اشاره به برنامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان، اظهار کرد: همچنین بازدیدی از حوزه میدان‌های مستقل نفتی و گازی خواهیم داشت و خداقوتی به همکاران می‌گوییم و با مشکلات و چالش‌های این عزیزان آشنا می‌شویم؛ با برنامه‌هایی هم که دولت سیزدهم دارد و با همت و کمک مجلس، مسائل و مشکلات نیروی انسانی (رسمی و قراردادی) را مرتفع می‌کنیم.
وزیر نفت تأکید کرد: با یاری و کمک نمایندگان مجلس و کمیسیون انرژی به ویژه آقای حسنوند، رئیس این کمیسیون با ارائه راه‌های مختلف هم بحث افزایش برداشت از میدان‌های مشترک و هم حفظ و نگهداشت آنها را دنبال خواهیم کرد.
اوجی در ادامه با بیان اینکه آغاز به کار پتروشیمی‌های بزرگی در برنامه است و توسعه متوازنی از زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی پتروشیمی انجام می‌شود، گفت: آمادگی داریم از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور توسعه میدان‌ها، با اولویت میدان‌های مشترک نفت و گاز در قالب قراردادهای مختف و مشوق‌هایی که دولت و مجلس و کمیسیون انرژی مدنظر دارد، استفاده کنیم.
وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته آن مقدار سرمایه‌گذاری که باید برای حفظ و نگهداشت تولید انجام می‌شده، نشده است و ان‌شاالله با این نگاه با اولویت سرمایه‌گذاران داخلی قراردادها امضا شوند و به سقف ظرفیت تولید و بالاتر از آن برسیم.
وزیر نفت همچنین با اشاره به حوزه مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، یادآور شد: اعتبارات خوبی برای استان خوزستان در نظر گرفتیم و پروژه‌هایی در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی مدنظر دستگاه‌های اجرایی استان بوده که روند این پروژه‌ها دنبال می‌شود و اولویت نخست وزارت نفت، اولویت‌دادن به همین پروژه‌های مسئولیت اجتماعی است که مردم این منطقه از توسعه پروژه‌های نفت و گاز بهره‌مند شوند.
اوجی اظهار کرد: تأمین اعتبار واحدهای مسکونی در مسجد سلیمان که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود هم تکمیل شده است از سویی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت اجتماعی برای استان خوزستان تخصیص داده می‌شود.