۵ نفر از باغداران شهرستان دماوند موفق به اخذ پروانه نشان حد مجاز آلاینده‌ها شدند

در سال گذشته پنج نفر از تولید کنندگان گلابي، تمشک و سیب در شهرستان دماوند موفق به اخذ پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها شدند.


دماوند-امیرحسین صادقعلی
در سال گذشته پنج نفر از تولید کنندگان گلابي، تمشک و سیب در شهرستان دماوند موفق به اخذ پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها شدند.
به گزارش  خبرنگار آفرینش، اولین جلسه کارگروه محیط زیست و سلامت غذا و تولید محصول سالم با حضور عظیمی مشاور رئیس سازمان و رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا، خرمی معاون فنی و زیربنایی و رئیس کارگروه محیط زیست و سلامت غذا و اعضای این کارگروه در مدیریت جهاد کشاورزی دماوند تشکیل و در خصوص سهمیه ابلاغی به شهرستان و مسائل و مشکلات روند اجرای کار بحث و بررسی شد.
اردلانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در این جلسه گفت: نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی توسط سازمان ملی استاندارد از سوی سازمان محیط زیست صادر می‌شود، درخواست نشان
حد مجاز محصولات کشاورزی به طور داوطلبانه توسط تولید کنندگان
انجام می‌شود، محصولات کشاورزی پس از رصد و پایش و دریافت
کد شناسه 9 رقمی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نشان حد مجاز آلاینده توسط سازمان ملی استاندارد دریافت می‌کنند.
وی افزود:اعطای این نشان به محصولات کشاورزی در واقع به مصرف کننده در مورد کیفیت محصول اطمینان خاطر می‌دهد.
اردلانی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.
گفتنی است؛ در سال گذشته پنج نفر از تولید کنندگان شهرستان دماوند، یک فقره محصول گلابي،یک فقره محصول تمشک و سه فقره محصول سیب موفق به اخذ پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها شدند.