پای حلیم و زولبیا و بامیه به اینترنت بازشد!

حلیم و آش رشته، و زولبیا وبامیه، جزولاینفک روزه‌داری ما هستند و یکی از نوستالژی‌های ماه مبارک همین خوراکی‌های لذیذ است. اگر زولبیا و بامیه فقط در ماه رمضان مصرف می‌شوند اما حلیم که در طول سال هم تهیه می‎شود؛ احتمالا در خاطراغلب ما هست که پیش از کروناویروس، ماجراهای خاصی برای خودش درست کرد؛ برخی از پزندگان و فروشندگان حلیم به جای گوشت از چیزهای دیگری برای پخت آن استفاده کرده بودند که واقعی یا غیر واقعی بودن آن مشخص نشد و گویا این ماجرا سر درازی هم داشت و فراگیر شده بود. و بسیاری از مصرف‌کنندگان حلیم ترجیح دادند یا دیگر نخرند یا از مکان‌های معتبر بخرند.

پای حلیم و زولبیا و بامیه به اینترنت بازشد!

حلیم و آش رشته، و زولبیا وبامیه، جزولاینفک روزه‌داری ما هستند و یکی از نوستالژی‌های ماه مبارک همین خوراکی‌های لذیذ است. اگر زولبیا و بامیه فقط در ماه رمضان مصرف می‌شوند  اما حلیم که در طول سال هم تهیه می‎شود؛ احتمالا در خاطراغلب ما هست که پیش از کروناویروس، ماجراهای خاصی برای خودش درست کرد؛ برخی از پزندگان و فروشندگان حلیم به جای گوشت از چیزهای دیگری برای پخت آن استفاده کرده بودند که واقعی یا غیر واقعی بودن آن مشخص نشد و گویا این ماجرا سر درازی هم داشت و فراگیر شده بود. و بسیاری از مصرف‌کنندگان حلیم ترجیح دادند یا دیگر نخرند یا از مکان‌های معتبر بخرند.
اما اینک با نزدیک شدن به ماه مبارک، و به دلیل تعطیل بودن مراکز تهیه غذا، خبر از راه‎اندازی فروش اینترنتی آش و حلیم در ماه رمضان می‎رسد؛ قائم مقام وزیر صنعت می‎گوید در تلاش هستیم فروش اینترنتی خرما، زولبیا، بامیه، آش و حلیم را در ماه رمضان در پیش بگیریم.
البته این روش، صرفا به‎عنوان یک روش، پسندیده است چرا که از تردد و در صف ایستادن مردم برای خرید این موادغذایی کاسته می‎شود. اما در جایی‎که به مردم توصیه می‎شود حتی نان روزانه خود را درخانه بپزند و انواع آموزش‎ها در این زمینه به آنان ارائه شده؛ چه لزومی دارد موادغذایی که هنگام باز بودن محل‌های فروش، اما و اگرهای بهداشتی فراوانی داشتند، حالا در پشت پرده‌ی اینترنت که امکان نظارت کمتر می‌شود،عرضه شوند؟ آیا بهتر نیست این مواد غذایی هم مثل نان درخانه تهیه شوند و به مردم از طریق رسانه‌ها طریقه درست کردن‌شان، آموزش داده شود؟ طبعا برای مردمی که پخت نان را تجربه کرده‌اند، پخت این خوراکی‌ها لذیذ به شکل بهداشتی خالی از لطف نخواهد بود.