جستجوي پيشرفتهبرو جستجو
پیوندها ÏÑÎæÇÓÊ ÇÔÊÑǘارتباط با ماآرشيوشناسنامهصفحه اصلي
تاریخ 1391/08/20 - روزنامه سراسري صبح ايران (شنبه) نسخه شماره 4293

 خبر 

پذيرش دانشجوي دکتراي تخصصي پژوهشي در دانشگاه علوم پزشکي زاهدان

مرکز تحقيقات سلولي و مولکولي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان براي سال تحصيلي 92-1391 از ميان واجدين شرايط براي تحصيل در مقطع دکتري تخصصي پژوهشي در رشته بيوشيمي باليني دانشجو مي پذيرد.به گزارش ايسنا، ظرفيت پذيرش در مرکز تحقيقات سلولي و مولکولي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان يک نفر است و متقاضيان بايد دانشنامه کارشناسي ارشد رشته بيوشيمي(باليني و پايه)، ژنتيک و زيست شناسي سلولي و مولکولي داشته باشند و حداکثر تا پايان آذر ماه سال جاري مدارک مورد نياز را به معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي زاهدان ارسال کنند.

پذيرش دانشجوي دکتري پژوهشي در مرکز تحقيقات بيماريهاي عفوني و گرمسيري زاهدان

بر اساس اين گزارش، مرکز تحقيقات بيماري هاي عفوني و گرمسيري دانشگاه علوم پزشکي زاهدان نيز براي سال تحصيلي 92-1391 از ميان واجدين شرايط در رشته‌هاي پزشکي، دندانپزشکي، داروسازي، بافت شناسي، جنين شناسي، علوم تشريح، توان بخشي، بيولوژي سلولي و ملکولي، ژنتيک، ميکروب شناسي پزشکي، باکتري شناسي و ميکرو بيولوژي دانشجو مي پذيرد.بنابراين گزارش، ظرفيت پذيرش در اين مرکز 6 نفر مي باشد و حداکثر تا پايان آبان ماه سال جاري مدارک مورد نياز را به معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي زاهدان ارسال کنند.گفتني است: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به پايگاه اطلاع رساني دانشگاه علوم پزشکي زاهدان به نشانيhttp://www.zaums.ac.ir مراجعه کنند.

ارايه 400 گرايش در رشته کشاورزي و منابع طبيعي

400 رشته گرايش در رشته کشاورزي و منابع طبيعي ارايه شده اند که تنها از لحاظ نام با يکديگر هماهنگ هستند.به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛نقوي سرپرست کارگروه کشاورزي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در چهل و چهارمين همايش معاونين آموزشي که در سالن همايش هاي دانشگاه گيلان برگزار شد طي سخنراني گفت: شوراي کشاورزي و برنامه 6 کميته دارد که از سال 90 فعاليت خود را آغاز کرده اند، چنانچه اولين فعاليت اين شورا تعيين فعاليت هاي راهبردي بوده و حتي راهکارهايي در خصوص اجرا شدن هرچه بيشتر فعاليت و بهبود آن ارايه شده است.

وي افزود: 400 رشته گرايش در رشته کشاورزي و منابع طبيعي ارايه شده که تنها از لحاظ نام با يکديگر هماهنگ هستند.

وي در خصوص تعداد دانشجويان زن و مرد در مقاطع مختلف تحصيلي در اين رشته گفت: تعداد دانشجويان زن بيشتر از مرد در رشته کشاورزي در مقطع کارشناسي است و اين در حالي است که در مقاطع کارداني، کارشناسي ارشد، دکتري تعداد دانشجويان مرد بيشتر از دانشجويان زن در اين رشته مي باشد.وي تصريح کرد: بيشترين دانشجويان به تفکيک نوع آموزش عالي در دانشگاه هاي آزاد و پيام نور هستند و استان هاي تهران، خوزستان و فارس بيشترين دانشجويان را در اين رشته دارند.

نقوي اظهار داشت: نسبت دانشجويان به اساتيد و اعضاي هيئت علمي در وزارت علوم در اين رشته 1 به 45، دانشگاه آزاد 1 به 55، دانشگاه هاي عالي مستقل 1 به 83، دانشگاه پيام نور 1 به 1000 و دانشگاه علمي کاربردي 1 به 520 نفر است.وي اظهار داشت: در کشور ما رشته ها به راحتي از يکديگر تفکيک مي شوند و البته در خصوص اين رشته بايد توجه بيشتري به بازار کار در اين رشته شود. وي خاطرنشان کرد: براي بازنگري دقيق در اين رشته چارچوب درس در سال 1390 مشخص شده است.

سرفصل مقطع کارشناسي رشته کشاورزي و منابع طبيعي مشخص شد

نقوي در ادامه در خصوص کارهاي صورت گرفته در اين رشته يعني رشته کشاورزي و منابع طبيعي گفت: هم اکنون يکنواخت سازي کلي در رشته ها صورت گرفته چنانچه در مقطع کارشناسي، سرفصل هاي دروس مشخص شده است.همچنين کاهش و تجميع رشته ها در اين رشته انجام شده است.وي اظهار داشت: در مقطع کارشناسي 140 رشته در خصوص کشاورزي و منابع طبيعي داشته ايم که هم اکنون تعداد اين رشته ها کاهش يافت.وي خاطرنشان کرد: ما در دروس اختياري رنج وسيعي را در نظر گرفته ايم تا براساس آن بازار کار درسي و تدريس مورد توجه بيشتر قرار بگيرد.

آسيب شناسي در رشته علوم و قرآن حديث در 30 محور به صورت کاربردي صورت گرفت

در ادامه اين همايش خوش منش مسئول گروه قرآن و حديث طي سخنراني گفت: تحليل سند راهبردي توسعه پژوهش قرآن کشور، تحول لازم در رشته مطالعات قرآن و حديث، هدايت و برنامه ريزي آموزشي کشور و هدايت بودجه هايي که براي کار قرآني تخصيص داده شده بررسي شد.وي افزود: آسيب شناسي اين رشته و مطالعات و پژوهش آن در 30 محور کاربردي صورت گرفت.

خوش منش اظهار داشت: همچنين نشريه اي در خصوص اين رشته آماده شده که به شکل ماهانه تمام اطلاعات و مطالب مربوط به اين رشته را نوشته و در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.

تلاش براي ايجاد رشته مستقل زبان چيني در دانشگاه‌هاي آمريکا

دانشگاه "کانکتيکات" امريکا در حال طي مراحل تبديل "زبان چيني" به يک رشته مستقل جهت دانشجويان اين دانشگاه تا بهار سال 2014 مي‌باشد.به گزارش ايسنا، "رزا هلنا چين چيلا" رياست دانشکده ادبيات و علوم انساني و فرهنگ و زبان دانشگاه کانکتيکات ابراز اميدواري کرد: اين دانشگاه تا بهار 2014 بتواند در رشته زبان چيني ذانشجو ثبت‌نام کند.

"جرمي تيتل بائوم" رييس دانشکده فلسفه و علوم و استاد رياضيات دانشگاه، هدف اين دانشگاه را از راه‌اندازي رشته‌اي مستقل با نام زبان چيني اقبال گسترده دانشجويان به اين زبان به جهت فرهنگ غني و زيباي کشور چين و پيشينه تاريخي اين کشور عنوان کرد. همچنين اقتصاد اين کشور امروزه در دنيا نقش پراهميتي ايفا مي‌کند.

کاترينا هيگنيز، استاديار دانشکده فلسفه و علوم دانشگاه کانکتيکات نيز علت راه‌اندازي اين رشته را جهاني‌سازي تعبير کرده و تاکيد مي‌کند که اين دانشگاه آسيا را نشانه گرفته است.وي افزود: براي دانشجوياني که به زبان چيني علاقه‌مند هستند، چند واحد درسي مرتبط با فرهنگ و زبان کشور چين در نظر گرفته شده است.بنا به گزارش پايگاه خبري "ديلي کمپ"، چين چيلا اضافه مي‌کند: هنوز در ابتداي راه قرار داريم و استخدام کادر آموزشي مرتبط با اين رشته به زودي آغاز مي‌شود.وي تاکيد کرد: هيات علمي جديد در پاييز آينده شکل خواهد گرفت. در حال حاضر نيز آمادگي جذب سه نفر در رشته زبان چيني را داريم که از اين بين دو نفر جهت تدريس تمام وقت و يک نفر جهت تدريس به عنوان استاديار دعوت به همکاري خواهند شد.اين رشته شامل يادگيري زبان چيني سطح 1 مبتدي و سطح 2 مبتدي، سطح متوسط 1 و 2، چيني سنتي و مدرن فرهنگ چين مي‌باشد.

مدير کل دفتر شوراي برنامه ريزي آموزش عالي:

مشکلات دانشگاهها در اجرايي کردن آيين نامه جديد کارشناسي

مدير کل دفتر شوراي برنامه ريزي آموزش عالي با اشاره به مهمترين مشکلات دانشگاهها در اجرايي کردن آيين نامه تازه ابلاغ شده مقاطع کارداني و کارشناسي از احتمال اعمال اين آيين نامه براي وروديهاي سالهاي قبل خبر داد.به گزارش مهر، سعيد قديمي در حاشيه همايش معاونان آموزشي دانشگاهها در استان گيلان در پاسخ به پرسش مهر درباره جمع بندي کارگاه تخصصي برنامه ريزي آموزش عالي اظهار داشت: دانشگاهها هنوز شيوه نامه اجرايي کردن آيين نامه اخير کارداني و کارشناسي را تهيه نکردند.وي در اين باره گفت: اين در حاليست که هر چه زودتر بايد آيين نامه جديد جايگزين آيين نامه پيشين شود، از سوي ديگر دانشگاهها نگرانند که اعمال اين آيين نامه براي وروديهاي جديد مشکلاتي پيش آورد.به گفته اين مقام مسئول در وزارت علوم، ممکن است در اين ميان برخي دانشجويان ورودي سالهاي گذشته هم تمايل داشته باشند بر اساس آيين نامه جديد سنجيده شوند.

مدير کل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي تاکيد کرد که دانشگاهها با توجه به اقتضائاتي که دارند بايد شيوه نامه اين آيين نامه را خودشان تهيه کنند.وي ادامه داد: آيين نامه جديد کارداني و کارشناسي تنها براي دانشجويان ورودي جديد لازم الاجراست و اگر قرار باشد براي وروديهاي سالهاي گذشته هم اعمال شود ممکن است مورد اعتراض آنان قرار گيرد.

معاونان آموزشي دانشگاه‌ها خواستار شدند:

باز مهندسي دوره‌هاي تحصيلات تکميلي و تسريع در بازنگري برنامه‌هاي درسي

معاونان آموزشي دانشگاه‌ها در بيانيه‌اي ضمن محوري دانستن تحصيلات تکميلي، خواستار باز مهندسي و ارتقاي مداوم روش‌هاي پذيرش دانشجو در اين دوره‌ها شدند.به گزارش ايسنا، در بخش نخست بيانيه‌ چهل و چهارمين همايش معاونين آموزشي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور که در دانشگاه گيلان برگزار شد، با اشاره به اينکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور به لحاظ نقش شايسته‌اي که در توليد علم و تربيت نيروي انساني متخصص مورد نياز کشور ايفا مي‌کنند و موتور محرکه توسعه کشور محسوب مي‌شوند، آمده است: اقتصاد مقاومتي اقتصادي دانش بنيان و دانش محور است که از اين حيث نهادينه کردن اقتصاد مقاومتي در شئون جامعه ايجاب مي‌کند دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي با استظهار به حمايت دولت خدمتگذار و مجلس نسبت به عملياتي کردن اين موضوع حياتي اهتمام جدي ورزند.

در بخش ديگري از اين بيانيه شرکت کنندگان در همايش معاونين آموزشي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور در تربيت نيروي انساني بصير و کار آمد مورد نياز کشور با تاکيد بر جنبه‌هاي معرفتي و مهارتي، تداوم طرح بازنگري در برنامه‌هاي درسي و هدايت استعدادها به سمت نيازهاي واقعي بخش‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي کشور، متناسب با مقتضيات زماني و مکاني و مبتني بر آموزش به روز، کاربردي و کار آمد تاکيد کردند.

در ادامه اين بيانيه با تاکيد بر اينکه تدوين طرح آمايش آموزش عالي به عنوان نقشه راه توسعه هدفمند آموزش عالي گام بزرگي است که از طريق توسعه متوازن آموزش عالي، پرهيز از موازي کاري و اجراي برنامه‌هاي آموزشي نامتناسب با زمان و مکان به اجرا گذاشته شده است، معاونان آموزشي شرکت کننده در اين همايش ضمن قدرشناسي از اين اقدام ارزنده و سرنوشت ساز، آمادگي خود را براي اجراي اين طرح بزرگ ملي اعلام کردند و حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان مملکتي را در اجراي اين طرح خواستار شدند.در بخش ديگري از اين بيانيه با توجه به نقش محوري تحصيلات تکميلي در توليد علم و دستيابي به اهداف سند چشم انداز ، شرکت کنندگان در همايش ضرورت باز مهندسي و ارتقاء مداوم روش ‌هاي پذيرش دانشجو را مورد تاکيد قرار دادند.

در بخش پاياني اين بيانيه شرکت کنندگان در همايش ارتقاء تمامي دانشگاه‌هاي مادر استاني تا حد 10 دانشگاه برتر کشور را به عنوان شرط لازم براي تحقق عدالت آموزشي عنوان کردند و حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي را براي کمک به تحقق اين خواسته مهم و اختصاص رديف اعتباري ويژه به اين منظور را خواستار شدند.گفتني است شرکت کنندگان در اين همايش براساس اين بيانيه تسريع در بازنگري برنامه‌هاي درسي به خصوص در رشته‌هاي علوم انساني را خواستار شدند.

رئيس مرکز امور مدرسان علمي کاربردي خبر داد:

دور جديد دوره هاي آموزشي تربيت مدرس آغاز به کار کرد

دور جديد دوره هاي آموزشي تربيت مدرس در سطح واحدهاي استاني آغاز به کار کرد.همايون روحيان رئيس مرکز امور مدرسان دانشگاه جامع علمي کاربردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور ارتقاء سطح علمي و مهارتي مدرسان و تقويت رويکردهاي فرهنگي و مذهبي آنها و با توجه به دستورالعمل هاي اجرايي و آئين نامه هاي طرح دانش افزايي و توانمندسازي اعضاي هيئت علمي دانشگاه جامع علمي کاربردي اين دوره هاي آموزشي طراحي شده است و در 6 سطح مهارتي اجرايي مي شود.وي گفت: اين دوره هاي آموزشي مهارتي با رويکرد اهميت بخشي به واحدهاي استاني اجرايي مي شود و کساني که در دور قبل اين دوره هاي آموزشي شرکت فعال داشته اند در تاريخ هاي 20، 22 ، 26 آبان ماه و 8 و 10 آذرماه در
استان هاي زنجان و اردبيل و فارس ميتوانند مجدا شركت نمايند.وي گفت: در اين دوره ها مهارت هاي عمومي، مهارت تدريس، فن برقراري ارتباط فعاليت هاي آموزشي و اجتماعي و امنيتي برگزار مي شود. كه800 مدرس در اين دوره ها شرکت خواهند کرد.


نسخه چاپي ارسال به دوستان
 
سياسي
خبر دانشگاه
دانش و پژوهش
اقتصاد و بازار
مرز پر گهر
دريچه هنر
آزمون و سنجش
در قلمرو ورزش
آگهي
صفحه اصلی - شناسنامه آفرینش - آرشیو آفرینش - ارتباط با ما - درخواست اشتراک - پیوندها - جستجوی پیشرفته